Klacht Kniestmultimedia.nl: Veranderingen in domeinnaam

sharon.ravenna

In 2014 heb ik een website aangemaakt bij JouwWeb die ten tijde een samenwerking had met Kniest. Om mijn domeinnaam te registreren als sh-art.nl heb ik toen een bedrag betaald welke gefactureerd werd door Kniest. Maart 2015 werd dit contract stilzwijgend verlengd met een jaar. Juli dit jaar werd ik door JouwWeb op de hoogte gesteld dat de samenwerking met Kniest was beëindigd en mijn domeinnaam vanaf 31-08-2015 weer shart.jouwweb.nl zou worden. Van Kniest heb ik hierover niks vernomen deze geeft aan dat mijn domeinnaam 'gewoon' nog actief is. De website is actief echter wordt de site doorgelinkt en staat er een andere naam in de adresbalk. Ik heb Kniest aangegeven dat ik restitutie wil van de door mij ongebruikte maanden hier gaat hij niet mee akkoord. Kniest is van mening dat ik het niet goed begrijp, doet aannames en neemt ongevraagd telefonisch contact met mij op. Ik voel mij niet serieus genomen en vind de gang van zaken onprofessioneel.

Kniest heeft aangeboden mij telefonisch te benaderen om de kwestie uit te leggen omdat ik het, volgens hem, niet goed begrijp. Ik ben hier niet op ingegaan, desondanks heeft hij ongevraagd telefonisch contact met mij opgenomen. In een latere email, op mijn verzoek, heeft hij 3 opties geboden, bestaande uit een frameforward wat als nadeel heeft dat zoekmachines kunnen weigeren je domeinnaam op te nemen, een pro pakket die hij voor de resterende periode gratis aanbiedt maar mijn vertrouwen in Kniest is helaas geschaad, of de domeinnaam koppelen aan een andere website, echter ben ik momenteel nog zoekende naar een betrouwbaar bedrijf voor het opnieuw opzetten van mijn website. In een email naar Kniest beroep ik mij op de Wet van Dam. Als reactie daarop wordt mij gemeld dat ik een zakelijke klant ben. Dit berust op een aanname, ik ben een consument zonder kvk inschrijving en profileer mijzelf als hobbyist. Ik wens een restitutie van mijn betaalde bedrag, wat neerkomt op €7,15

Kniestmultimedia.nl
    Het probleem bij deze klant is dat ze een domeinnaam heeft geregistreerd en deze is via een IP Adres gekoppeld aan de dienst van een gratis websitebuilder, deze gratis websitebuilder "jouwweb" is geen dienst van ons en is dit ook nooit geweest. "Jouwweb" heeft haar voorwaarden veranderd waardoor mevrouw haar domeinnaam niet meer kan gebruiken op een gratis website, ze moet hiervoor voortaan betalen aan jouwweb. Als ze klachten heeft over deze wijziging dan zou ze zich tot jouwweb moeten wenden.

Dit heeft namelijk niets met de domeinnaam registratie via ons bedrijf te maken, de registratie hebben wij gewoon geleverd, de domeinnaam is gewoon actief en kan gebruikt worden en/of gekoppeld aan elke dienst welke mevrouw wilt.

We hebben mevrouw alternatieven gegeven en geprobeerd het uit te leggen dat ze eigenlijk aan de verkeerde deur aanklopt, maar dit had geen succes.

Mevrouw heeft zich aangemeld als zakelijke klant door bij bestelling aan te geven dat het een bedrijf was en de bedrijfsnaam "Sh'Art" in te vullen.

Mevrouw heeft haar domeinnaam al opgezegd, dus alles lijkt me al afgehandeld.
    sharon.ravenna
    Nogmaals, ik heb geen inschrijving kvk, heb geen btw nummer, werk hobbymatig en ben dus consument. JouwWeb heeft mij fatsoenlijk op de hoogte gebracht van de veranderingen die plaats zouden gaan vinden en zij hebben mij hiervoor een aanbod ter compensatie gedaan, waar ik eveneens geen overeenkomst mee ben aangegaan. Kniest geeft aan mij een email te hebben gestuurd waarin er een compensatie werd aangeboden, deze is nooit naar mij verzonden. In zijn email geeft hij deze compensatie opnieuw.
    sharon.ravenna
    Ik begrijp deze compensatie niet als Kniest aangeeft dat de fout bij JouwWeb ligt, deze is namelijk aan alle klanten gedaan. Daarbij komt het feit dat de facturering en dus de betaling gedaan is aan Kniest en niet aan JouwWeb. Om die reden ben ik van mening dat Kniest restitutie moet bieden.
    Kniestmultimedia.nl
    Het blijft volgens mij onduidelijk.

Jouwweb daar heeft u een gratis website gebouwd en daar kon u vroeger een domeinnaam aan koppelen die u elders had geregistreerd. (dit kon via ons zijn of via elk ander domein registratie bedrijf) Jouwweb heeft hun voorwaarden veranderd waardoor u niet meer aan een gratis site een domeinnaam kon koppelen maar moest betalen.

U had bij ons de domeinnaam registratie, wij hebben niets aangepast, wij hebben de domeinnaam die u geregistreerd heeft gewoon geleverd. De domeinnaam is actief en werkt gewoon. U betaald aan ons enkel voor de registratie van de domeinnaam.

De werking van een website is eenvoudig:

U registreert een domeinnaam, bv www.uwnaam.nl
    De registrar verzorgt de registratie van deze naam en zorgt ervoor dat deze door niemand anders meer vastgelegd wordt, u betaald hiervoor een fee. De registrar verwijst de domeinnaam door naar een IP Adres van een server waar de site op staat, dit kan ook een hostingpakket zijn. De server/hosting laad de website zien op de domeinnaam, stuurt deze door of doet ermee zoals het ingesteld is.

In uw geval:

Kniest MultiMedia is de registrar waar u de fee aan betaald heeft voor de registratie van de domeinnaam en het doorverwijzen naar een ip adres.

Jouwweb is de server die vervolgens een site laat zien of iets anders doet met de domeinnaam, zoals het ingesteld staat op de server.

Jouwweb heeft nu dus ingesteld dat uw domeinnaam wordt doorgeschakeld naar een ander adres en daar de site pas op laat zien, jouwweb geeft u de optie om aan hun te betalen en dan stellen ze in dat de site weer zichtbaar is op de domeinnaam. Jouwweb is niet van ons en wij hebben dit niet zo ingesteld.

Wij hebben overigens geen compensatie geboden, maar een alternatief, waar vele klanten reeds gebruik van hebben gemaakt omdat deze ook niet blij waren net u, maar u klaagt bij de verkeerde partij.

U heeft uw zakelijke abonnement reeds opgezegd "Per einde looptijd".

Ook een klacht indienen over Kniestmultimedia.nl?