Klacht Kobo: Kapotte Kobo e-reader en slechte klantenservice

# 271930
TharaMaas

Afgelopen zomer, net in Frankrijk aangekomen ben ik lekker aan het lezen met mijn kobo aura e-reader. Nadat ik een half uurtje mijn e-reader heb weggelegd en wil weer gaan lezen. Dit ging alleen niet omdat er allemaal strepen en blokken zichtbaar waren. Resetten, in de oplader etc. niks doet het.
Meteen contact opgenomen met kobo via mail, omdat zij geen telefoonnummer hebben. Als reactie krijg ik dat ik als er nog garantie op zit, ik contact moet opnemen met de verkoper. Ik wist dat mijn e-reader inmiddels 4 jaar oud was en dus geen garantie meer heeft. Dit heb ik geantwoord naar kobo.
Vervolgens krijg ik de reactie dat zij hier niks aan kunnen doen omdat het product uit de garantie valt. Echter heeft dit helemaal niks met garantie te maken. Het is een fout van het product zoals blijkt uit meerder reviews. In de vakantie kreeg onze buurvrouw van de camping, die ook een kobo e-reader had, te maken met PRECIES ditzelfde probleem.
Ik heb vaker een klacht ingediend en van alles geprobeerd, maar Kobo (rakuten) blijft het op het garantierecht gooien en keer op keer krijg ik een standaardreactie. Een product hoor deugdelijk te werken ook buiten de garantie. Met dit product is dat dus niet het geval.

Ik ben tevreden als Kobo iets doet aan hun manier van communiceren met de klanten. En niet zomaar een standaardbericht eruit gooien over het garantierecht.
Verder hoop ik in ieder geval een vergoeding (hoeft niet het gehele aankoop bedrag te zijn) te krijgen voor het ondeugdelijke product.

Wij vinden dat Kobo hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Kobo?