Klacht Koffiediscounter.nl: Bij aankoop niet goed functionerende koffiemachine

Jordy

Onze Philips Saeco Koffiemachine heeft vanaf aankoop diverse defecten. Eerst een software update en vervolgens tot 3 keer toe een defect stoompijpje. De eerste 3 defecten binnen de garantietermijn. Bij defect 3 is bij Koffiediscounter aangegeven dat de garantietermijn verlengd zou worden in geval hetzelfde probleem zich weer voor zou doen of dat we een nieuw apparaat mochten uitzoeken. Dit is nu aan de hand. De extra garantie staat nergens zwart-op-wit, dus is dit volgens Koffiediscounter nooit toegezegd. Dus bij inlevering voor reparatie duidelijk aangegeven dat we eerst willen weten of en welke kosten er verbonden zijn aan reparatie alvorens er actie ondernomen wordt (dit hebben we wel zwart-op-wit). De reparatiekosten voor het stoompijpje bedragen net zoveel als het aanschafbedrag voor de machine. Maar als we de koffiemachine terug willen moeten we €50,- betalen. Dit is van tevoren NIET gecommuniceerd. Dus wij hebben geen koffiezetapparaat en geen oplossing!

Een vervangend (hoeft geen nieuw model te zijn) koffieapparaat of i ieder geval kosteloos ons eigen koffieapparaat terug met een losse melkopschuimer of een gerepareerde melkopschuimer.

Koffiediscounter.nl
    Geachte Renée Mulder,

Bedankt voor uw bericht.

Buiten garantie het apparaat opsturen voor reparatie brengt altijd kosten met zich mee. Er is niet voor niets een garantie termijn natuurlijk. Er hangen dan altijd onderzoekskosten aan.

Wel hebben wij nog even scherp gekeken naar de reparatiekosten. Volgens het tabel van Uneto-VNI heeft de machine een levensduur van 3 jaar. Op basis hiervan zullen wij dan dus een berekening moeten doen van de reparatie kosten. Wij komen dan eigenlijk ook uit op hetzelfde bedrag als de technische dienst.

Wij denken dat het geen zin heeft om het apparaat nog te laten repareren voor deze prijs. Wij raden u aan om te kijken voor een nieuwe machine.

Wat wij u kunnen aanbieden vanuit Koffiediscounter:
    Als u een nieuwe machine uitzoekt bij ons, dan zullen wij kijken of wij er een goede korting op kunnen geven. Desnoods maken we er geen winst op, om u zo goed mogelijk verder te helpen. Wij kunnen niks concreets aanbieden, omdat de inkoopprijs per machine anders is, en de winstmarge daardoor ook.

Wij horen graag van u terug.

Team Koffiediscounter
    Jordy
    Dank voor de reactie, naar aanleiding van de verder gaande klachtenafhandeling bij de klantenservice door Neil Bourke is grote onvrede ontstaan. We worden niet serieus genomen en ons verhaal wordt in twijfel getrokken. Feit blijft dat we hebben aangegeven op de hoogte gesteld te willen worden alvorens enige kosten ontstaan (zie afgiftebewijs). Prima dat deze "onderzoekskosten" standaard gemaakt worden. Maar communiceer dit. Dan hadden we het apparaat nooit laten opsturen! klacht blijft staan...

Ook een klacht indienen over Koffiediscounter.nl?