Klacht Koffiediscounter.nl: Philips Saeco Intelia EVO HD8754-11 melkkan-sluiting blijft afbreken

Mike

De sluiting van de melkkan van deze machine brak na 1 jaar gebruik af. Philips (Ecare) wil van niets weten en komt met oplossing de hele machine (!) op te sturen. Na veel aandringen lukt het mij een nieuwe melkkan te ontvangen, maar (door omstandigheden pas na enkele maanden) na uitpakken blijkt dit de verkeerde te zijn. Philips vindt eigen schuld dikke bult. Ten einde raad maar de winkel ingeschakeld. Deze regelen uiteindelijk een nieuwe melkkan. Eind goed al goed?
Precies een jaar later (10 dagen geleden) exact hetzelfde euvel: sluiting afgebroken. Gezien vorige ervaringen meteen de winkel benadert. Deze probeert eerst nog achter verlopen garantie te schuilen (maar die is verlengd en dus geldig), wil dan foto's e.d. en besluit dan toch maar weer dat de case naar Philips moet worden doorgestuurd (al of niet via hun schadeformulier). Dat Philips de vorige ook niet behulpzaam was is men vergeten. Na 10 dagen werk besluit men dat men echt niet "klakkeloos" de kan vervangt. Punt.

Nieuwe melkkan waar de constructiefout is verholpen, zodat deze liefst langer dan een jaar mee kan.

Geachte heer Versteeg,

Ik kan me voorstellen dat het frustrerend is wanneer u weer dit defect heeft. Gisteren is er contact met u geweest, wij hebben namens u contact gehad met Philips. In eerste instantie werd daar inderdaad aangegeven dat er sowieso geen nieuwe geleverd zou worden aan u onder de garantie voorwaarden.

Gisteren hebben we nogmaals contact hebben gehad met Philips, en geven ze aan dat ze graag het hele apparaat willen laten beoordelen door hun monteurs. De klacht, die u nu al 2x heeft gehad, is geen bekende klacht bij ze. Ze willen daarom graag achterhalen waarom dit bij u al 2x is gebeurd, om zo tot een betere conclusie te komen. De melkkan klikt u aan het apparaat, en het kan goed zijn dat het gedeelte dat in het apparaat zit, waar u aan vastkoppelt, ook invloed heeft. Dat willen ze graag controleren.

Ik begrijp dat het vervelend is, maar hiermee wordt hopelijk wel goed duidelijk waar het probleem vandaan komt en wat de oplossing is zodat het niet vaker meer voor gaat komen.

U kunt het apparaat op verschillende manieren insturen.

1. U kunt het apparaat in onze showroom in Naarden inleveren
    2. U kunt het apparaat op onze website aanmelden via: http://www.koffiediscounter.nl/pagina/klantenservice_reparatie_aanmelden.html
    3. U kunt het apparaat rechtstreeks aanmelden bij Philips. De contactinfo vind u hier: http://www.philips.nl/c-w/support-home/support-contact-page.html. Dit is de snelste manier voor u, deze optie raden wij u daarom dan ook aan.

Als u zich bij aankoop van het apparaat ook bij Philips had aangemeld voor de 2+1 jaar garantie zoals u zegt, dan valt dit ook binnen de garantietermijn.

Mijn excuses voor het ongemak, ik heb goede hoop dat de klacht serieus wordt behandeld door de monteurs.

Wouter
    Mike
    Zoals eerder al toegelicht (met bouwtekening en foto) heeft de breuk niets te maken met het toestel, het bevindt zich op een totaal andere plek. Ik ben zelf ingenieur en zie zonder twijfel dat het hier om een zwak punt in het ontwerp gaat. Het verzoek het hele toestel op te sturen, waardoor ik voor onbepaalde tijd zonder machine zit, zie ik daarom als ontmoedigingspolitiek en aanvaard ik niet als oplossing. Ik vind ook dat u als winkel moet stoppen zicht te verbergen achter Philips.
    Goedendag,

Wij verbergen ons nergens achter, echter kunnen we er niet om heen dat Philips de gecertificeerde monteurs heeft. Wij en u hebben niet alle kennis in huis om een espressomachine van Philips technisch te kunnen beoordelen.

Het is absoluut niet ter ontmoediging, het is juist bedoeld om een goede oplossing te zoeken zodat het probleem nu goed verholpen wordt. Een monteur is er maximaal 3 weken mee bezig. De ervaring leert dat een apparaat vaak veel sneller dan die 3 weken weer terug is.

Ik begrijp dat het vervelend is om uw apparaat even kwijt te moeten zijn, maar het is wel de enige oplossing die ik u nu kan aanbieden.

Mike
    I.p.v. mij als klant te helpen verbergt Koffiediscounter.nl zich achter de fabrikant en komt met smoesjes dat zij "niet alle kennis in huis [heeft] om een espressomachine [...] te kunnen beoordelen". Terwijl het hier om een defecte melkkan gaat.

Mike

Ook een klacht indienen over Koffiediscounter.nl?