Opgelost door Koloniaal Teakhuis BV: Groot verschil tussen besteld product en afgeleverd product.

# 181944
yuuzan

Maart 2016 heb ik een tafel besteld waarbij de randen opengewerkt zijn in een blad- en bloemmotief. Na 22 weken - een vertraging van 6 weken welke ook nooit naar mij gecommuniceerd is - is mijn tafel eindelijk afgeleverd. Echter is deze wezenlijk anders van de tafel zoals afgebeeld op de website. Op de randen is het blad- en bloemmotief niet opengewerkt, maar in reliëf aangebracht. Dit geeft een geheel ander effect en is bovendien ook een stuk minder arbeidsintensief. Door Edward van Koloniaal Teakhuis is dit afgedaan als een afwijking en stijlverschil. Dit vind ik erg kort door de bocht aangezien de gebruikte techniek en de arbeidsintensiteit beiden anders zijn voor de afgeleverde tafel.

Voor de duidelijkheid: Het is zeker geen lelijke tafel, maar het verschil tussen de tafel afgebeeld op de website en degene die daadwerkelijk geleverd is, is simpelweg te groot.

Het liefst zou ik natuurlijk een tafel hebben zoals was afgebeeld toen ik deze besteld heb. Echter betwijfel ik dat dit mogelijk is, des te meer sinds dit model nu niet meer verkocht wordt - en ik wil zeker niet weer 22 weken wachten. Het lijkt mij dan ook redelijk dat een deel van het aankoopbedrag terug gestort wordt. Immers worden tafels met doorgestoken houtsnijwerk voor hogere prijzen verkocht dan tafels met motieven in reliëf.

Koloniaal Teakhuis BV is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

yuuzan
    Er is aangeboden om een nieuwe tafel te bestellen welke wel conform opdracht wordt gemaakt. De huidige tafel zou ik kunnen gebruiken totdat de nieuwe tafel geleverd zou worden. Omdat ik niet een lange tijd op een nieuwe tafel wil wachten is er overeengekomen om een deel van het aankoopbedrag retour te storten. Het geld was de volgende dag al binnen.
    Waar de order fout is gegaan is nog steeds niet duidelijk, maar wel blij dat ik nu een goede tafel voor een passende prijs heb.