Opgelost door Koloniaal Teakhuis BV: Scharnieren van kast van Koloniaal Teakhuis breken af en schaafplekken zichtbaar.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 310514
Gebruiker
G. de Voer
Datum
4 reacties

Details

De klacht

We hebben eind 2014 drie kasten bij het koloniaal teakhuis gekocht. Bij de buffetkast begonnen eind 2017 de scharnieren af te breken. Tevens waren er schaafplekken zichtbaar van de deuren over het onderste deel van de buffetkast. In uitvoerig heen en weer gemail met Edward van Werkhoven van het Koloniaal Teakhuis werden er door mij foto's van de kast, foto's van de scharnieren gestuurd en werd mij te kennen gegeven dat dit nog nooit gebeurd was in 20 jaar en dat de heer van Werkhoven in contact was met zijn leverancier van de scharnieren en dat ze niet meer te leveren waren, daarna dat ze er toch wel weer waren, etc. Tevens heb ik in december een kapot scharnier, als voorbeeld naar de winkel gebracht omdat de heer van Werkhoven dan nieuwe scharnieren zou kunnen bestellen. Ik vrees dat dat echter nooit gebeurd is. Het zou logisch zijn geweest om de kast te gaan bekijken en een timmerman de kast te laten repareren. Dat deed de heer van Werkhoven echter niet. Hij wees mij erop dat de kast bij normaal gebruik niet kapot zou zijn gegaan. De laatste mail van de heer van Werkhoven was van februari 2018 waarin hij zei dat hij in afwachting was van zijn leverancier en dat hij contact met mij zou opnemen zodra hij meer zou weten. Er volgde niets. Ik heb in maart nog een mail gestuurd met daarin de eis om de kast voor het eind van de maand te laten repareren, indien dat niet zou gebeuren dan zouden we dat zelf gaan regelen en de rekening naar de heer Werkhoven sturen. Dat was de laatste communicatie. Inmiddels is het juli en hebben we een timmerman naar de kasten laten kijken. Deze deskundige wist te melden dat de scharnieren van het merk Hafele, die in onze kast gebruikt waren, van inferieure kwaliteit zijn. Tevens waren de kastdeuren te zwaar voor 2 scharnieren en hadden er drie scharnieren per deur moeten zitten. De kastdeuren waren ook te klein om soepel te kunnen bewegen in de kast en daardoor zijn er schaafplekken ontstaan. Kortom er is een kast geleverd die niet goed in elkaar zit en waar door de verkoper onvoldoende zorg aan besteed is. Wij eisen vergoeding van de kosten van de timmerman die de kast heeft moeten repareren. Wij hebben de kast normaal gebruikt en het is niet aan het gebruik te wijten dat de scharnieren afbreken en er schaafplekken ontstaan

De oplossing

Wij eisen vergoeding van de kosten van de timmerman die de kast heeft moeten repareren.

4 reacties

  1. Auteur
    Koloniaal Teakhuis BV
    Datum
    Beste heer G. de Voer
    Zoals wij hebben aangegeven geven wij keurig garantie op onze producten zolang redelijk is. Deze meubelen hebben wij 3 á 4 jaar geleden geleverd en wij voelen ons
    ( nog steeds ) verantwoordelijk voor een garantie issue. Dat scharnieren na deze lange periode afbreken is wel bijzonder vreemd. Het merk Häfele is een duits topmerk want wereldwijd wordt toegepast in de meubel en keukentechniek, elk product van dit merk wordt uitgebreid getest op gebruik en duurzaamheid.
    Zoals in onze correspondentie aangegeven zijn dit type scharnieren bijzonder lastig in nederland te verkrijgen en moeten deze in het buitenland besteld worden met een lange levertijd. Ondertussen loopt deze bestelling nog.
    We betreuren het ten zeerste dat u hierop niet heeft willen wachten en een ander type scharnier door derde heeft laten plaatsen.

    Echter willen wij meedenken aan een financiële oplossing. U kunt uw correspondentie richten aan het bekende e-mail adres. Graag met de factuur van de timmerman toegevoegd.

    Hoogachtend, directie KTH

  2. Auteur
    G. de Voer
    Datum
    Beste directie KTH,
    Wanneer meubelen van een dergelijke prijsklasse als die van Koloniaal teakhuis worden verkocht dan is de juridische garantietermijn langer dan zoals die door u initieel werd aangegeven. Ik ben dan ook positief verrast dat u wil meedenken aan een financiele oplossing. We zijn blijkbaar allebei onaangenaam verrast door het afbreken van de scharnieren, wat niet had mogen gebeuren. Kennelijk verschilt uw inzicht over de kwaliteit van de scharnieren van dat van onze timmerman. U kunt het inzicht van een andere professional meenemen in uw overweging voor dit merk te kiezen. Ik kan slechts aannemen dat u een weloverwogen keuze voor dergelijke bewegende onderdelen maakt, en niet bijvoorbeeld voor het goedkoopste scharnier kiest, hetgeen vanuit verkoopoogpunt uiteraard voor de hand ligt. Wat ons betreft kunt u de scharnieren die u besteld heeft afbestellen. Wellicht zult u ze voor toekomstig af te breken scharnieren alvast op de plank willen hebben liggen.
    U geeft geen respons op de schaafplekken die op de kast zichtbaar waren.
    We gaan ervan uit dat u de door ons gemaakte kosten om de kast te repareren zult vergoeden. Zodra de rekening van de timmerman door ons ontvangen is, zullen we hem doorsturen.
    Vriendelijke groet,

  3. Auteur
    G. de Voer
    Datum
    De rekening van mijn timmerman is doorgestuurd naar de koloniaal teakhuis directie en nu is het wachten tot de directeur van vakantie terugkomt voordat de volgende stap: het betalen van de rekening van de timmerman, genomen kan worden.
  4. Auteur
    G. de Voer
    Datum
    Vandaag de betaling van de directie ontvangen. Het is dus geregeld. We hebben uiteindelijk weer een goedwerkende kast. Weliswaar door mezelf en timmerman bewerkstelligd en helaas was tussenkomst van deze website nodig.
    Dus 8 maanden na de eerste klacht bij verkoper, is het geregeld door onze eigen timmerman. Het koloniaal teakhuis heeft wel de rekening betaald. En terecht.
    Vriendelijke groeten,

Uiteindelijke oplossing

Auteur
G. de Voer
Datum
Uiteindelijke oplossing
Vergoeding van de kosten van de timmerman die de kast heeft gerepareerd.
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Koloniaal Teakhuis BV?