Klacht Koning Aap: Onredelijke houding gezien de situatie t.a.v. de annuleringsvoorwaarden van onze reis naar Sri Lanka

Heijnen17

Bij Koning Aap staat de klant niet echt centraal. In december boekten wij onze droomreis, een familiereis naar Sri Lanka. De reis had gegarandeerd vertrek, er hadden al meerdere gezinnen met kinderen in dezelfde leeftijd als de onze geboekt.
Op 21 april waren er aanslagen in Sri Lanka. Hierbij zijn doden en gewonden gevallen. Doelwit waren met name luxe hotels en christelijke kerken. Sindsdien adviseert het Ministerie van Buitenlandse Zaken uitsluitend naar Sri Lanka te reizen als dit noodzakelijk is. De veiligheidssituatie in het hele land is onvoorspelbaar en onzeker. Er zijn berichten dat er een risico is op vervolgaanslagen. Een aantal terroristen is nog voortvluchtig. Ook wordt rekening gehouden met religieuze wraakacties. Deze tekst is afkomstig van de website van het Ministerie.
Als gevolg hiervan hebben ál onze medereizigers hun reis naar Sri Lanka afgezegd of omgeboekt. Voor ons gezin was er helaas geen geschikt alternatief in dezelfde periode, tegen vergelijkbare kosten. Onze droomreis is dus in duigen gevallen, de bestemming is op dit moment geen droombestemming meer, de familiereis bestaat alleen uit ons gezin. Van gegarandeerd vertrek is geen sprake meer.
Koning Aap heeft bijna alle familiereizen naar Sri Lanka deze zomer uit het aanbod gehaald.
Wij hebben Koning Aap gevraagd ook onze reis te cancellen. Het is geen familiereis meer, met leeftijdgenoten voor onze kinderen. Sri Lanka lijkt ons nog steeds prachtig, maar is op dit moment geen ideale bestemming voor een gezinsreis. Helaas weigert Koning Aap dit voorlopig te doen. Pas 5 weken voor vertrek willen zij dit besluit nemen. Tegen die tijd is het voor ons bijna onmogelijk nog een goed alternatief te vinden. Wij zijn dus nu genoodzaakt zelf te annuleren. Kost ons €1300. Wij durven het risico niet te nemen af te wachten tot Koning Aap zelf annuleert, want de annuleringskosten gaan van 15% naar 50% bij annulering binnen 56 dagen voor vertrek en als er ondanks de huidige situatie nog één gezin boekt, trekt Koning Aap de reis niet meer in.
Wij vinden de houding van Koning Aap bijzonder klantonvriendelijk en gezien de situatie erg onredelijk. Voor ons in ieder geval nooit meer Koning Aap.

Wij willen dat Koning Aap zelf onze familiereis naar Sri Lanka annuleert en ons niet opzadelt met een kostenpost van €1300.

Wij vinden dat Koning Aap hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Koning Aap?