Klacht Koninklijk Theater Carre: Concert: Einde? Nee, Pauze! Bleek de volgende dag...

T. Kop

Op 23 februari ben ik in mijn eentje naar het concert van Dream Theater geweest in Carre. Na een goed anderhalf uur werd een nummer afgesloten, gevolgd door applaus. Band verdween, 'kandelaars' kwamen omlaag met het licht. Iedereen liep de zaal uit. Elk normaal functionerend brein denkt: einde! Ik liep naar de garderobe waar de dame mij glimlachend mijn jas gaf. Toen naar huis (Oosterhout) met ov.

Niets of niemand heeft mij laten weten dat het pauze was. Geen omroep, geen tekst, geen woordje van de band zelf (al vind ik niet dat dit per sé aan de band is om om te roepen). Ik ben erg teleurgesteld in deze slordigheid. Er bleek nog anderhalf uur achteraan te komen, plus encore. Ik voel me een beetje belazerd.

Gezien het feit dat alles helemaal onduidelijk was vraag ik het geld voor mijn kaartje terug, het kaartje heb ik nog. Ik heb weliswaar een deel van het concert meegemaakt, maar een half product is natuurlijk niets waard. Ik heb in totaal vier uur gereisd en 69,00 + 6,90 servicekosten betaald voor dit evenement om de show te zien in zijn volle lengte..daarom vraag ik gewoon mijn 75,90 terug.

Koninklijk Theater Carre
    Geachte meneer Kop,
    Dank voor uw bericht. Een pauze is in ons theater eigenlijk altijd aan de orde. Ook bij concerten. Wij versturen zo'n 5 dagen voor aanvang naar een ieder die bij ons de tickets geboekt heeft een servicemail met daarin onder andere de gegevens of er een pauze is en wat de verwachtte eindtijd is.
    Ook op schermen in het theater zelf staat aangegeven hoe de avond er wat tijden betreft uitziet.
    Het feit dat de lichten aangaan en de 'kandelaars' naar beneden is dan het teken dat het eerste deel van de avond voorbij is en de pauze begint.
    Er wordt vaker een jas gehaald gedurende de pauze om bijv even buiten een sigaret te roken.
    Op de ingevulde adresgegevens kom ik geen bestelling tegen voor Dream Theater. Kan het zijn dat u het ticket elders gekocht heeft?
    Wij gaan niet over tot het terugstorten van geld, aangezien wij onze bezoekers wel op de hoogte hebben gesteld van de pauze.
    Ik vind het wel jammer dat u een gedeelte gemist heeft door voortijdig het theater te verlaten. Ik wil u wel bij een volgend bezoek een pauzearrangement aanbieden op onze kosten.
    U kunt mij daarvoor benaderen via info@carre.nl.
    Met vriendelijke groeten,
    Carry van der Sleen
    Manager Verkoop

Ook een klacht indienen over Koninklijk Theater Carre?