Klacht Koopjedeal.nl: Retourpolicy wordt niet gerespecteerd.

# 181919
W.R. Smits

Op 31 juli heb ik een bureaustoel besteld bij Koopjedeal.nl. Na levering bleek een productiefout waardoor stoel niet goed gemonteerd kan worden. Overeenkomstig de voorwaarden op de website van Koopjedeal.nl heb ik gevraagd om goedkeuring van de retourzending, op 10 augustus werd mij bevestigd dat die binnen twee dagen geaccordeerd zou worden. Op 17 augustus ontving ik een bericht van een derde waarin mijn verzocht werd de stoel aan te leveren op een adres in Utrecht (ik woon zelf in Amsterdam). Ik ga daar niet mee akkoord en heb daar ook melding van gemaakt bij Koopjedeal. Alle berichten daarna zijn gericht op het traineren van de zaak. Overeenkomstig de retourpolicy is Koopjedeal.nl gehouden aan het zenden van een retouretiket waarmee de stoel - zonder kosten - kan worden geretourneerd. Tot vandaag heb ik daar nog geen positieve bevestiging van mogen ontvangen. Hoe kan ik Koopjedeal.nl er toe bewegen zich te houden aan de eigen voorwaarden.

Zoals aangegeven bij de retouraanvraag wil ik het aankoopbedrag terugontvangen en het verzendetiket waarmee ik de stoel zonder kosten retour kan zenden. De stoel is geleverd via Post-NL en zo is ook de retourroute. Ik ben niet voornemens de stoel op mijn schouders te nemen en op de trein richting Utrecht te stappen vanuit Amsterdam.

Koopjedeal.nl
    Beste Klan,

Zoals mijn collega al had aangegeven krijgt u voor het retourneren via een POSTNL punt gewoon netjes uw geld retour, nadat u ons voorzien heeft van het bonnetje.

Mijn collega heeft u een passend voorstel gedaan per mail.
    Tevens heb ik deze via een andere klachtenplatform aangekaart aan u.

Vertrouwend erop u hiermee voorlopig voldoende te hebben geïnformeerd.
    Heeft u vragen of opmerkingen? Neem gerust contact op met ons.
    Mijn collega's of ik helpen u graag verder.

Met vriendelijke groeten,

Sander van de Buurt
    Servicemanager
    Koopjedeal.nl
    E. info@koopjedeal.nl
    T. 0320-417539
    W.R. Smits
    De leverancier stelt me voor de gemaakte kosten in spaarpunten uit te keren die ik kan gebruiken bij toekomstige aankopen. Ik ga daar niet mee akkoord en wil de door mij gemaakte kosten overeenkomstig de toezegging van koopjedeal.nl overgemaakt zien op mijn bankrekening tezamen met de aankoopprijs.
    W.R. Smits
    We zijn inmiddels zes weken verder (na bestelling), de stoel is geretourneerd en ik heb nog steeds geen bevestiging dat het aankoopbedrag en de gemaakte kosten aan mij zijn overgemaakt. Het vertrouwen in online aankopen is behoorlijk aangetast.