Klacht Koppejan Noten B.V.: Stuk steen in notenmelange

# 320728
M.J. Reuvers

Eind vorig jaar brak ik bijna mijn kiezen op een hyrokorrel (zo'n stukje lavasteen wat voor binnenplanten gebruikt wordt) wat in een zakje met nootjes zat van dit bedrijf. Hoe dit voorwerp in hun sorteersysteem is gekomen, is mij een raadsel, maar uiteraard is een stuk steen tussen de nootjes erg gevaarlijk.

Toen ik het bedrijf ermee confronteerde reageerde het nogal laconiek. Ik kreeg geen excuus, alleen de melding dat ze het vervelend voor me vonden en ik kreeg een zakje nootjes als vergoeding. Niet echt toegeeflijk, maar enfin.

Ik ben destijds direct naar tandarts gegaan, om te checken of mijn kiezen nog in orde waren. Zij vertelde me toen dat het er goed uit zag, maar later alsnog zou kunnen breken. Haarscheurtjes in kiezen zijn natuurlijk niet te zien. Na een aantal maanden gebeurde het toch: precies die kies brak.

Toen ik weer contact opnam met Koppejan om te vragen of ze hun verantwoordelijkheid wilden nemen en voor mij de tandartskosten (a 60 euro) wilden vergoeden, gaven ze pas na vele weken aandringen antwoord en kwam het neer op: "we vinden het een onduidelijk verhaal, de vergoeding was het zakje nootjes." Ofwel; wees blij daarmee, want voor de rest geloven we je niet.

Ik vind dit een zeer onprofessionele en onverschillige houding van een bedrijf wat een in mijn optiek, gevaarlijke fout heeft gemaakt door een steen in hun producten te laten komen.

De reden dat ik daarom pas de melding maak is omdat ik het bedrijf de kans wilde geven het netjes op te lossen. Nu ze dit niet doen, wil ik graag mijn melding doorgeven.

Het zou netjes zijn als ze de tandartsrekening betalen en als het ze lukt het over hun lippen te verkrijgen: een excuus. Verder hoef ik niets.

Wij vinden dat Koppejan Noten B.V. hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Koppejan Noten B.V.?