Klacht Kostenservice: Ik krijg een boete die ik niet verdien !1

Saag

via de consumentenbond kwam ik bij kostenservice om mijn energie rekening omlaag te krijgen. een andere maatschappij werd mij aangeraden. dit was Innova. ik open het voorstel en achteraf blijk je er dan al aan vast te zitten. ik zou een contract krijgen, wat ik binnen 14 dagen op kon zeggen. nooit een contract gehad? dit bleek achteraf in de spam te hebben gezeten. een andere maatschappij genomen.plots een verzoek mijn meterstanden door te geven. vraag waarom? nooit antwoord. gebeld, had ik mijn spam moet lezen?? daarna van beide partijen nooit een rechtstreeks antwoord. Innova reageert niet op mails en niet op een telefoontje van Kostenservice (Miranda). Miranda geeft mij in een mail ook nog aan dat zij mij had moeten melden dat ik een contract zou hebben. Resultaat 1 dag energie van Innova en een boete van €100??? een zeer slechte beurt van bieden, maar in eerste instantie van Kosten service. Is dit een goede raad van de Consumenten bond?

zorgen dat ik op een of andere manier mijn geld terug krijg

Kostenservice
    Beste meneer van der Saag,

Uw klacht hebben wij al eerder van u mogen ontvangen en hebben inhoudelijk al een reactie gegeven m.b.t. de situatie. Mogelijk dat u via deze weg een andere reactie hoopt te krijgen, maar ik moet helaas aangeven dat wij de situatie niet kunnen veranderen.

Middels uw inschrijving voor onze dienst heeft u ons toestemming gegeven om op zoek te gaan naar een passend energiecontract en vervolgens de overstap ook voor u te mogen regelen. Wij hebben u ook tijdig geïnformeerd over de overstap naar de leverancier Innova.

Innova heeft u destijds ook het bijbehorende contract toegestuurd, maar blijkbaar is de betreffende e-mail in uw spam map terecht gekomen. Helaas kunnen zowel wij als Innova niet voorkomen dat een e-mail onverhoopt in een spam map terecht komt.

Ondanks dat wij u hebben aangemeld bij Innova, heeft u zelf elders een energiecontract afgesloten. De betreffende leverancier heeft u als klant overgenomen op het moment dat Innova u één dag heeft beleverd. Omdat hierbij het contract met Innova vroegtijdig is ontbonden, mag de leverancier volgens de voorwaarden een boete in rekening brengen van €100. De leverancier staat hiermee in haar recht.

Volgens de leverancier is er op 17 februari nog telefonisch contact met u geweest en hebben zij de ontvangen eindnota met u besproken. Mogelijk dat het antwoord welke de leverancier u heeft gegeven niet het gewenste antwoord is, maar zoals aangegeven staat Innova in dit geval in haar recht m.b.t. de in rekening gebrachte boete.

Kostenservice

Saag
uiteraard ben ik fout. beide bedrijven houden elkaar de hand boven het hoofd. men zal toch eens toegeven dat er sprake van overmacht is geweest. ik moet mijn computer gemakkelijker spam laten doorkomen? spam moet ik openen. de bedrijven hoeven niet te reageren op mails en telefonisch contact opnemen. eerlijkheid siert de mens!! jammer genoeg niet altijd.

Ook een klacht indienen over Kostenservice?