Klacht KPN NetwerkNL: Glasvezel aangesloten maar niet beschikbaar.

Bozboz87

In november 2019 is de glasvezel lijn afgemonteerd in de meterkast. Sinds die tijd zitten wij al te wachten op een werkende lijn.
Er wordt door KPN NetwerkNL veel naar andere partijen gewezen en het blijkt dat er in de centrale nog wat moet gebeuren.
6 mei 2020 was het zover, ik kreeg een mail met het heuglijke nieuws dat de werkzaamheden in de centrale voltooid zijn. Binnen 3 werkdagen zou het bekent moeten zijn bij de providers zodat ik eindelijk een glasvezel abonnement kan aansluiten.
Helaas is van dat alles geen waar en de klantenservice zegt “je hebt een mail gehad dus het zal wel goed komen”

Ik wil dat er eindelijk eens een keer actief gekeken gaat worden waarom er nog steeds geen glasvezel beschikbaar is. Nog belangrijker, dat het eindelijk een opgelost wordt.
Naar mijn mening is dit een administratief probleem. Aangezien ik maanden aan heb moeten horen dat zodra de werkzaamheden in de centrale voltooid zouden zijn, binnen 3 werkdagen de lijn administratief verwerkt zou moeten zijn.

KPN NetwerkNL
    Geachte heer/mevrouw Rusbach,

Wat vervelend dat de systemen nog steeds niet herkennen dat er glasvezel beschikbaar is op uw adres.

Ik zie inderdaad dat wij de aansluiting in uw op woning op 28-11-2019 hebben opgeleverd en de wijkcentrale is op 06-05-2020 gereed gemeld. Dit betekent echter wel dat de werkzaamheden van KPN NetwerkNL hier zijn afgerond en dat het signaal op de lijn geleverd moet kunnen worden.

In dit geval adviseer ik u om even contact op te nemen met de provider waar u klant wenst te worden. Deze partij moet dit uit kunnen zoeken voor u aangezien wij alleen over de aanleg gaan en niet over de levering van diensten.

Mijn excuses voor het ongemak.

Michael
    KPNNetwerkNL Klachten
    Bozboz87
    Goedemiddag Michael,

Dat is nu juist het hele probleem. De lijn is niet actief en letterlijk geen enkele provider kan aansluiten. Dit omdat, naar het lijkt, de gereedmelding nergens is doorgevoerd.
    Nu wordt het weer een kastje muur verhaal waar ik niet op zit te wachten. De providers wijzen namelijk terug naar de beheerder omdat zij op mijn adres geen actieve lijn kunnen vinden.

Groeten,

Maarten
    KPN NetwerkNL
    Geachte heer Rusbach,

Ik vind het uiteraard heel erg vervelend dat u van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Als ik dit had kunnen voorkomen voor u, had ik dit zeker gedaan.

Echter is er vanuit KPN NetwerkNL niets meer wat wij kunnen doen omdat al onze werkzaamheden, het aanleggen van de glasvezel, zijn afgerond. Dat uw lijn niet zichtbaar is voor de providers is iets wat helaas alleen providers voor u op kunnen lossen.

Mijn excuses dat ik u niets beters kan melden.

Michael
    KPNNetwerkNL Klachtenteam

Ook een klacht indienen over KPN NetwerkNL?