Klacht KPN NetwerkNL: Kaping van lijn!

Ricardo

k heb sinds 19 februari 2021 een glasvezelaansluiting van Youfone op de lijn van KPN in een pand waar 6 woonunits zijn: ik heb nr 3 en de rest heeft een toevoeging van a/b/c/d/ en e na een periode van 2 1/2 tot 3 weken heeft een bewoner van een andere unit (1 met toevoeging) een glasvezel verbinding aangesloten gekregen van KPN,
Sindsdien is mijn aansluiting niet meer actief omdat dat er een kaping op adres heeft plaats gevonden !
Hoe komt dat ???........ nou dat is na diverse telefoontjes met Youfone en KPN duidelijk geworden !
Wat blijkt die andere bewoner had al adsl van KPN en beweerd dat hij op 3 woont wat niet zo is.
Word nu al vanaf 11 maart van het kastje naar de muur gestuurd en heb al die tijd geen tv en internet meer .
Vind het echt onbeschoft dat kpn mij eraf geknikkerd heeft omdat hun klant een verkeerd huisnummer heeft !

Ben dit spuugzat en wil dat kpn en youfone hun verantwoordelijkheid nemen en zorgen dat alles weer gaat werken en mij schadeloos stellen want rekeningen sturen kunnen ze wel

Geachte heer van de Velde,

Wat vervelend om te lezen dat er een lijnkaping heeft plaats gevonden. Dit is uiteraard niet de gewenste situatie. Ik heb bij KPN NetwerkNL geen inzicht in afgesloten abonnementen omdat wij alleen netwerkbeheerder zijn. Hierdoor heb is het niet duidelijk welke woning de lijn heeft gekaapt. Zou u kunnen aangegeven of het om toevoeging a,b,c of d gaat? Met deze informatie kunnen wij kijken wat wij voor u kunnen betekenen.

Mijn welgemeende excuses voor het ongemak!

Laïla
    Ricardo
    In het pand heeft die klant van kpn een aansluiting op nr 3B!
    Maar deze klant staat bij kpn geregistreerd als nr 3 wat onjuist is en blijkbaar wil die klant of kpn het niet omzetten(verhuizen) naar nr 3B met als gevolg dat ik al vanaf 11 maart geen internet geen tv meer heb .
    Graag zsm ervoor zorgen dat ik weer aangesloten word en regel dat ook met youfone die gebruik maakt van kpn zijn lijn !!!
    Geachte heer/mevrouw Van de Velde,

Bedankt voor uw reactie.

Wij hebben de situatie intern besproken en het is voor ons als netwerkbeheerder helaas niet mogelijk om de situatie systematisch voor u aan te passen. KPN NetwerkNL beheert de glasvezelkabels en de serviceproviders (in dit geval Youfone en KPN) leveren hun abonnementen over ons glasvezelnetwerk. De serviceproviders zijn daarom verantwoordelijk voor de abonnementen.

In deze situatie heeft KPN het abonnement voor de bewoners van huisnummer 3B systematisch geregistreerd op huisnummer 3. Hierdoor is het voor u nu niet mogelijk om voor uw eigen huisnummer een abonnement aan te vragen. De lijn is immers reeds bezet door het abonnement van 3B.

Om deze situatie te herstellen, is het van belang dat de bewoners van 3B hun abonnement bij de KPN laten verhuizen naar huisnummer 3B. Dit kan door een verhuizing in te dienen bij de KPN. Hiermee komt de lijn voor huisnummer 3 vrij en vervolgens bent u dan in de gelegenheid om en abonnement op uw eigen huisnummer aan te vragen.

Wij adviseren u dan ook om dit neer te leggen bij KPN. Telefonisch is KPN bereikbaar op 0800-0402 en voor meer informatie kunt u terecht op www.kpn.com.

Hopelijk bent u hierbij voldoende geïnformeerd.

Samsara
    Hoi Samsara,

Bedankt voor je antwoord maar dat telefoon nummer heb ik al diverse keren gebeld en hun komen ook met zo soortgelijk verhaal en zeggen niks te kunnen doen en gooien de hoorn op de haak van zoek het maar uit ! Vind de manier van werken zeer slecht van kpn want hun zijn degene die mijn lijn gekaapt hebben ( ik had immers een werkende verbinding)!
    Dus ik vind ook dat kpn welke afdeling dan ook dit moet corrigeren !

b.v.d
    Geachte heer/mevrouw Van de Velde,

Bedankt voor uw bericht.

KPN NetwerkNL is geen afdeling binnen KPN. Wij zijn een losstaand bedrijf en beheren enkel het glasvezelnetwerk. Wij hebben niet de beschikking tot de systemen van de serviceproviders en daarom zijn wij geen oplospartij binnen deze klacht. Wij zullen uw klacht daarom ook afhandelen.

Het is jammer om te vernemen dat de KPN aangeeft dat zij niets voor kunnen doen. De verhuizing is een regulier proces binnen KPN en ze dienen hier hoe dan ook gehoor aan te geven. De bewoner van huisnummer 3B zal met KPN een verhuizing van het abonnementen dienen te regelen. Zo komt de lijn van 3B vrij en kunt u zelf ook een abonnement afnemen.

Hopelijk wordt dit spoedig voor u geregeld.

Samsara

Ricardo
Dat kpn er voor zorgt dat de aansluiting weer werk en een schadeloos stelling geeft! Door het kapen van een lijn door kpn zit ik zonder internet en tv dus ik zeg als je zo goed kan kapen dan kan je het ook terug draaien ! Vind het nog steeds te belachelijk voor worden dat het mogelijk is dat kpn iemand anders zomaar van het netwerk af knikkert en er eigenlijk ook nog mee wegkomt !🤮

Ook een klacht indienen over KPN NetwerkNL?