Klacht KPN NetwerkNL: KPN - Koninklijke Pruts Netwerk

DK

Na 10 jaar aanzien hoe buitenom mijn straat glasvezel aangelegd werd, was het nu eindelijk onze beurt.

1 jaar geleden kwam er een bord te staan naast het tolhuis in Nijmegen, KPN ging glasvezel aanleggen. Direct de vroege vogel uitgehangen en via een pre-order alvast ingeschreven voor internet via glas.
De informatie flyers van KPN deden de hype groter maken, het kwam er aan. En dit was te zien, er werd gegraven en geboord om dat glas in ons complex te krijgen.

En rond februari dit jaar was het dan eindelijk zover en stonden er een stel jochies in spijkerbroeken voor mijn deur, zonder afspraak, die dat glasvezel wel even gingen doortrekken. In mijn enthousiasme reageerde ik natuurlijk; JA, graag, kom binnen!

De kabelgoot in de woonkamer werd met grofgeweld van de muur los getrokken, waar ik me dan maar weer overheen zet, want ik wil dat snelle internet. Afijn, kabelgoot hangt los, bossen met glasvezel liggen over mijn vloer.

En dan komt het ... de bovenburen deden niet open, maar het jochie zou morgen terug komen om het af te maken. Een telefoontje later met het werk en ik werk de volgende dag thuis om de deur te openen. Maar dat jochie was de volgende dag nergens meer te bekennen, die dag dus voor niks thuis zitten wachten.

De dagen erna ... ook niets. Vervolgens maar even bellen met KPN Netwerk, maar verantwoordelijkgeid nemen voor je zooi dat doet KPN natuurlijk niet, dat zou te professioneel zijn ... die schuiven het af op de onder onder onder aannemer, want die moeten het doen. Maar ze belde wel even ... vervolgens weer dagen gewacht ... nogsteeds geen jochies ... ja voor het complex op straat, in hun natuurlijke habitat ... tegengekomen tijdens de rookpauze ... maar het jochi kwam toch wel even zijn excuses aanbieden dat hij niet meer langs was gekomen ... de bovenbuurman was niet thuis geweest. Nou, daar hebben we natuurlijk niks aan ... maak dan een afspraak met die bewoner, denk ik dan.

Een paar weken later waren de jochies nergens meer te bekennen ... meerdere malen gebeld met KPN en van het kastje naar de muur gestuurd ... eerst moest het VVE akkoord geven voor het aanleggen (was al lang gebeurd, het glas was bij menig buurman al binnen.) Daarna moest ik bij KPN zijn, vervolgens kreeg ik van KPN te horen dat ik bij KPN Netwerk moest zijn ...

Nu 10 maanden later hangt mijn kabelgoot nogsteeds los en liggen er nog kabels over mijn vloer.

KPN, wanneer doe jij eens wat goeds?

Glasvezel doortrekken naar bovenburen en netjes afmonteren.

Beneden in de hal van het appartementen complex kabels wegwerken en opnieuw tegels zetten zodat de glaskabels niet bloot liggen.

Mintens een half jaar gratis internet via glasvezel ter compensatie.

KPN NetwerkNL
    Geachte heer/mevrouw de Zwaan.

Bedankt voor uw bericht.

Het spijt mij te horen dat de monteur ondanks afgesproken niet meer bij u is langs geweest. Ik heb uw klacht doorgezet naar de verantwoordelijke aannemer met het verzoek om contact met u op te nemen om een duidelijke afspraak met u te maken voor het verwijderen van de kabels en deze door te trekken naar de bovenburen. Mijn welgemeende excuses voor de ontstaande situatie.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet.

Valerie
    Klachtenafdeling KPN netwerk.

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over KPN NetwerkNL?