Opgelost door KPN NetwerkNL: Monteur komt tot tweemaal toe zonder enig verder bericht niet opdagen

Ik heb inmiddels 3 klachten:

1. Ik heb 2 maal een afspraak gemaakt voor het aansluiten van glasvezel en in beide gevallen is er, zonder enig verder bericht, niemand komen opdagen.

2. Op de web-site https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/ staat onder “ik krijg glasvezel” wel wat ik kan doen als ik niet thuis ben, maar niets over wat te doen als de monteur niet komt opdagen. Dit lijkt mij de omgekeerde wereld.

3. Op een telefonische klacht bij KPN via 0800 0402 over de punten 1 en 2 op 20 oktober is tot nu toe niet gereageerd.

Rest de vraag hoe lossen we dit op. Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groet
Jan Vis

Ter toelichting.
Het maken van de 2 afspraak per telefoon kostte 41 en 45 minuten = ca 1,5 uur! Bij een afspraak wordt er een tijdsvak van 3 uur genoemd waarbinnen de monteur zou arriveren en daarna zou hij ongeveer een uur werk hebben. Je bent daardoor in principe 4 uur aan huis gebonden. Die twee afspraken kostten mij dus totaal ca. 9.5 uur, meer dan een hele werkdag!

Klagen bij KPN Netwerk lukte mij niet. Het enige telefoonnummer dat ze publiceren is dat van een aannemer die niet komt opdagen. Uiteindelijk heb ik wel een algemeen KPN klachtennummer gevonden.

Tot slot de hamvraag waarom ik glasvezel zou willen. Ik heb een uitstekende VDSL aansluiting met een download snelheid van 110 Mbps. OK, er gaan geruchten dat daarmee gestopt wordt, maar op de KPN site heb ik daar niets over kunnen vinden.

Duidelijkheid over al dan niet opheffen VDSL aansluiting

Een afspraak over het plaatsen van de FTU die wel wordt nagekomen.
De monteur is geweest en heeft zijn werk goed gedaan.

Geachte heer Vis,

KPN-netwerk heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

Klachtenteam KPN-netwerk
    Geachte heer Vis,

Zojuist hebben wij u telefonisch proberen te bereiken. Wij hebben u een E-mail gestuurd.

Klachtenteam KPN-netwerk
    C.A. Eustatia
    KPN-netwerk heeft mij op 25 nov het volgende gemaild: "Wij hebben onze aannemer aangestuurd om contact op te nemen voor het maken van een nieuwe afspraak en deze ook na te komen"
    Helaas heb ik tot nu toe niets van die aannemer (VolkerWessels) vernomen.

Mijn vraag over het tzt opheffen van mijn VDSL aansluiting is wel goed beantwoord. Waarvoor mijn dank.
    Geachte heer/mevrouw Vis,

Vervelend om te horen dat er tot op heden nog geen contact met u is opgenomen. Wij gaan dit onder de aandacht brengen bij de verantwoordelijke aannemer met het verzoek dit zo spoedig mogelijk te doen.

Klachtenteam KPN Netwerk
    C.A. Eustatia
    We zijn weer een week verder en helaas heb ik tot nu toe taal noch teken van uw aannemer vernomen.

Jan.
    C.A. Eustatia
    Ik heb een afspraak en hoop dat die nu wel doorgaat. In elk geval alvast bedankt voor uw interventie.

Jan

PS, Toch nog een suggestie:
    Op uw web pagina "https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/“ vind ik wel "Ik was niet thuis, hoe maak ik een nieuwe afspraak met de glasvezelvoorbereider of -monteur?” maar niet “Wat doe ik als de glasvezelvoorbereider of -monteur niet komt opdagen”. Is zo iets toe te voegen? Een symmetrische benadering klinkt vriendelijker en zou deze klacht waarschijnlijk ook overbodig gemaakt hebben.

Ook een klacht indienen over KPN NetwerkNL?