Opgelost door KPN NetwerkNL: Overstapservice KPN werkt niet, dubbele kosten.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 533374
Gebruiker
Molenaar
Datum
1 reactie

Details

De klacht

De klacht
Per 1 maart overgestapt van KPN naar Online met overstapservice. Op 30-01-2021 een verzoek voor een overstap per datum 01-03-2021 naar KPN gestuurd en Online kreeg ook bericht terug dat het verzoek in goede orde ontvangen is. Vervolgens besluit KPN gaandeweg het overstapverzoek te annuleren omdat er al een opzegging van mijn contract bij hun gaande is of gepland staat. Ik weet daar niets van en krijg daar geen bericht van wat uiteindelijk resulteert in een oplevering bij Online.nl zonder de overstapservice.
Gebeld met KPN over de rekening in maart en ze zouden het rechttrekken en terugstorten. Dit is niet gebeurd. Vervolgens weer een rekening gekregen voor de maand april. Maar weer gebeld met KPN.
Nu per 14 april 2021 KPN zelf opgezegd, dus ten onrechte dubbele kosten gemaakt. Per 1 maart is overigens wel de aansluiting via KPN beëindigd.
KPN kan bovenstaande ook zien in het Overstap ID of te wel Dossier ID: WANA-KPN-338421X2834142-1.

De oplossing

De dubbele kosten van KPN á 92,85 x 2= 185,70 Euro moeten teruggestort worden door KPN. De overstapservice is in gebreke gebleven.

1 reactie

  1. Auteur
    KPN NetwerkNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw Werndlij en/of Molenaar,

    Bedankt voor uw bericht.

    Wat jammer om te vernemen dat het niet goed gaat met de facturering van KPN. Echter, u heeft uw klacht niet gericht aan KPN, maar aan KPN NetwerkNL. KPN NetwerkNL is een glasvezelnetwerk en staat verder volledig los van KPN. In deze klacht zijn wij geen oplospartij en daarom kunnen wij uw klacht verder ook niet behandeling nemen.

    Wij adviseren u om uw klacht neer te leggen bij KPN. Telefonisch is KPN bereikbaar op 0800-0402 en voor meer informatie kunt u terecht op www.kpn.com. Via klachtenkompas kunt u via deze link (www.klachtenkompas.nl/bedrijf/kpn/details?companyId=964ef612-4ae3-4909-9ce3-c39a0f02f547) een klacht indienen gericht aan KPN.

    Hopelijk bent u hierbij voldoende geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,


    Samsara
    Klachtenteam KPN NetwerkNL

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Molenaar
Datum
Uiteindelijke oplossing
Gedeeltelijke teruggave abonnement
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over KPN NetwerkNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen