Klacht KPN NetwerkNL: Wordt aan het lijntje gehouden omtrent de aansluiting wanneer deze gereed is.

Emanuel Roodenburg

Sinds oplevering van de nieuwbouwwoning op 15 juli 2021 nog steeds geen werkende glasvezel aansluiting. FTU geeft aan dat er signaal is. Al twee keer planning van verhuizing aangepast daar er niet thuis gewerkt kan worden, de IOT devices niet werken, Smartfuncties van het huis niet volledig gebruikt kunnen worden.

Een werkende glasvezel aansluiting. Een werkbaar alternatief voor de time being. WIFI dongle niet geschikt voor thuiswerken en Smartfuncties woning, provider denkt wel mee.

KPN NetwerkNL
    Geachte heer Roodenburg,

Bedankt voor uw bericht.

Wat ontzettend naar om te vernemen dat uw glasvezelaansluiting nog niet klaar is voor gebruik. Onze welgemeende excuses daarvoor.

Onze afdeling Nieuwbouw heeft uw dossier in behandeling bij onze onderaannemer in Heerhugowaard. Onze onderaannemer heeft vandaag aan haar teruggekoppeld dat uw woning nog niet volledig opgeleverd kan worden op ons glasvezelnetwerk. Dit komt omdat het distributiepunt nog niet kloppend is. Onze aannemer zal dit verder moeten uitzoeken en eventueel moeten omzetten. Zij verwacht over twee weken met een nieuwe update te komen.

Zodra hier meer over bekend is, wordt u hier over geïnformeerd door onze afdeling Nieuwbouw. Zij monitort uw dossier en zet waar mogelijk gepaste acties uit om dit zo snel mogelijk in de juiste banen te leiden.

Verder kunnen wij als alternatief enkel een tijdelijke internetoplossing aanbieden in de vorm van een dongel. U ontvangt hier zo direct meer informatie over per mail.

Nogmaals onze welgemeende excuses voor het ongemak. Wij hopen u tot zover voldoende te hebben geïnformeerd.

Samsara
    Klachtenteam KPN Netwerk
    Emanuel Roodenburg
    Dongle lost maar beperkt het connectiviteits probleem op. Twee dagen thuiswerken per week met Teams-presentaties en drie pubers die Disney+ en Netflix gebruiken jagen we de 50GB per maand er in no-time doorheen. Ik en mijn gezin voelen zich niet gehoord. Iedere keer de kreet over 2 weken update....En dat al vanaf oplevering van ons huis. Hoe lang was het probleem al bekend in de wijk? Oplevering van de huizen in dit nieuwbouwproject loopt al vanaf maart dit jaar. Bij elkaar al via chat en telefoon tientallen minuten gespendeerd voor een oplossing en met géén woord gerept over een tijdelijke oplossing door middel van een dongle van KPNnetwerk, nu ik een klacht kenbaar maakt via Klachten kompas wel. Als ik op de website kijk van KPN netwerkNL op postcode en huisnummer van mijn buren aan beiden zijden zijn die wel aangesloten op het netwerk... Als voorbeeld stuur ik de screenshots mee. Ook een tweetal screenshots omtrent de geplande opleveringen van week 33 en 35.. deze klacht is ingediend en heeft CRM:0259762 als referentie
    KPN NetwerkNL
    Geachte heer Rodenburg,

Met de dongel heeft u in ieder geval een tijdelijke internetvoorziening totdat we de glasvezel gereed kunnen maken. Wij hebben vandaag de terugkoppeling gekregen dat we volgende week een update zullen ontvangen m.b.t het distributiepunt in de wijk, dit probleem is sinds gisteren bekend.

Het kan inderdaad kloppen dat uw buren al wel een aansluiting hebben, bij nieuwbouwwoningen word dit individueel gedaan.

Helaas is het voor nu afwachten tot volgende week, zodra wij meer informatie ontvangen zal onze nieuwbouwafdeling u hiervan informeren per mail.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Joël
    Klachtenafdeling KPN NetwerkNL

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over KPN NetwerkNL?