Opgelost door KPN: € 300.- Contractbreuk boete KPN bij heractiveren abonnement.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 129536
Gebruiker
Hans
Datum
8 reacties

Details

Klacht

[b]Contractbreuk boete € 300.- KPN bij heractiveren abonnement.[/b]

Na twee maanden als nieuwe abonnee bij KPN, kreeg ik de eerste facturen.
Deze zijn voor een normaal mens met een redelijk IQ niet te begrijpen.
Ik heb mijn abonnement na zo'n 2 maanden opgezegd in de hoop dat er op mijn nieuwe adres toch betere alternatieven mogelijk waren. Die blijken er niet te zijn. Tijdens een telefonisch contact met KPN gevraagd of het abonnement zoals het was kon worden gecontinueerd. Dat was geen probleem.

Nu krijg ik op de factuur van deze maand een extra bedrag, € 300.- contractbreukboete. Hier ben ik niet over geïnformeerd tijdens het gesprek en kan het ook niet terugvinden in de wirwar aan onoverzichtelijke berichtgeving per e-mail van de KPN.

Gewenste oplossing

consumenten bescherming
Geboden oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

8 reacties

  1. Auteur
    Hans
    Datum
    Update;
    Zojuist gebeld met een vriendelijke medewerker KPN klantenservice. Hoewel ik binnen de abonnementstermijn mijn abonnement heb gereactiveerd, moet ik het bedrag wel betalen, maar zal later door de KPN weer worden teruggestort.....(?)

    Een bevestiging / herziene factuur is niet mogelijk. Wordt vervolgd...
  2. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer Van Os,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  3. Auteur
    Hans
    Datum
    Ondertussen contact gehad met vriendelijke medewerker KPN. Een en ander is onterecht aan mij doorberekend en men gaat een en ander aanpassen.
  4. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer Van Os,

    Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen?

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT

  5. Auteur
    Hans
    Datum
    Ik heb nog geen aangepaste factuur ontvangen. |
    Zodra ik die heb zal ik die betalen en de klacht op afgehandeld plaatsen.
  6. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer Van Os,

    Het bedrag is inmiddels gecrediteerd op de factuur van 30 september 2015.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  7. Auteur
    Hans
    Datum
    Uiteindelijk netjes opgelost.
  8. Auteur
    Hans
    Datum
    Uiteindelijk netjes opgelost.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen