Opgelost door KPN: 10 euro voor 2 kb internet in buitenland

Rutger

Vorige maand werd 10 euro afgeschreven voor de EU-maandbundel voor internet in de EU (roaming). Ik gebruik deze bundel regelmatig met plezier en dan betaal ik er graag voor. Afgelopen vakantie heb ik echter steevast Wifi gebruikt. Op de afrekening staat dat er toch 2 kB internetverkeer is geweest. Ik ken de voorwaarden voor het gebruik van de bundel, maar toch zit dit mij niet lekker. Als dat internetverkeer inderdaad heeft plaatsgevonden, is het in elk geval niet mijn bedoeling geweest en vind ik het belasten van 2 kB met 10 euro een veel te hoog bedrag. Als ik de bundel niet zou hebben geactiveerd, had ik voor 1 MB 30 cent betaald.

Ik heb Hi gebeld en gemaild. In de reactie op mijn mail zegt Hi: " Vervelend dat de kosten hoger uitgevallen zijn! Ik zie allen dat telefonisch al uitleg gegeven is over de totstandkoming van de koten. Ik heb niet de mogelijkheid om je van een ander antwoord te voorzien".

1. Ik verwacht een inhoudelijke reactie van Hi op mijn e-mail.
2. Ik zou het netjes vinden als het bedrag van 10 euro (gedeeltelijk) wordt gecompenseerd.
3. Ik zou het veel klantvriendelijker en kwalitatief beter vinden als Hi een beleidswijziging doorvoert. Bijvoorbeeld: Voor de eerste 33 MB betaal je de reguliere €0,30 per MB. Dan heb je ongeveer €10,- betaald, en kun je zonder extra kosten 200 MB verbruiken.

Netjes afgehandeld

Rutger

Ook een klacht indienen over KPN?