Opgelost door KPN: 1888 van KPN brengt onterecht hoge kosten in rekening

Status
sad Opgelost
Klachtnummer
# 257081
Gebruiker
R. Tiller
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Mijn oma heeft 1888 gebeld om een nummer te achterhalen. Zij heeft hier hooguit enkele minuten over gebeld met de medewerker van 1888. Er zijn echter 28 minuten in rekening gebracht voor een bedrag van ongeveer 1,- per minuut, waardoor ze bovenop haar abonnement ruim 28,- extra moest betalen. Bij de KPN winkel wordt ze naar de Telfort doorverwezen terwijl de kosten van KPN komen. Dus KPN en niet Telfort zou hier een oplossing voor moeten bieden.

De oplossing

Restitutie van de kosten die onterecht in rekening zijn gebracht

3 reacties

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer.mevrouw Tiller,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  2. Auteur
    R. Tiller
    Datum

    Op het moment is het echt niet duidelijk genoeg dat de gesprekskosten die u voor de 1888 service ook rekent na doorverbinden. Er wordt nu iets gezegd als 'dit informatienummer en het doorverbinden kost zoveel cent per minuut'. Dat kun je ook interpreteren als het opzoeken van de info en alleen de actie van het doorverbinden (wat de medewerker enige tijd kost om in te toetsen), en niet het gesprek daarna. Het zou duidelijker zijn als het bandje zegt: 'dit informatienummer evenals het gesprek na doorverbinden kost zoveel cent per minuut'.

    Dat u een tarief rekent voor het opzoeken van informatie is tot daar aan toe, maar dat u nog steeds geld rekent terwijl er al geen dienst meer wordt geleverd door KPN is onterecht. Het zou netter zijn als u in plaats van alleen aanbieden om door te schakelen, bij dat aanbod duidelijk vermeldt dat het vervolggesprek ook het hoge tarief wordt gerekend. Ik heb het idee dat hier nu een hoop ouderen de dupe van worden omdat zij zelf niet makkelijk telefoonnummers kunnen opzoeken op internet.
  3. Auteur
    KPN
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte mevrouw Tiller,

    Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Wij verzoeken u de afhandeling van de klacht van onze medewerker te beoordelen.

    Bedankt voor uw medewerking.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT (namens Telfort)

Uiteindelijke oplossing

Auteur
R. Tiller
Datum
Uiteindelijke oplossing
KPN vergoedt de helft van de gesprekskosten. Ik had liever gezien dat ze alle gesprekskosten vergoeden en hun service aanpassen om misverstanden in de toekomst te voorkomen.
Status
opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen