Opgelost door KPN: 1888 van KPN brengt onterecht hoge kosten in rekening

sad Opgelost
R. Tiller

Mijn oma heeft 1888 gebeld om een nummer te achterhalen. Zij heeft hier hooguit enkele minuten over gebeld met de medewerker van 1888. Er zijn echter 28 minuten in rekening gebracht voor een bedrag van ongeveer 1,- per minuut, waardoor ze bovenop haar abonnement ruim 28,- extra moest betalen. Bij de KPN winkel wordt ze naar de Telfort doorverwezen terwijl de kosten van KPN komen. Dus KPN en niet Telfort zou hier een oplossing voor moeten bieden.

Restitutie van de kosten die onterecht in rekening zijn gebracht

KPN
    Geachte heer.mevrouw Tiller,

KPN Klantenreacties CMT
    R. Tiller

Op het moment is het echt niet duidelijk genoeg dat de gesprekskosten die u voor de 1888 service ook rekent na doorverbinden. Er wordt nu iets gezegd als 'dit informatienummer en het doorverbinden kost zoveel cent per minuut'. Dat kun je ook interpreteren als het opzoeken van de info en alleen de actie van het doorverbinden (wat de medewerker enige tijd kost om in te toetsen), en niet het gesprek daarna. Het zou duidelijker zijn als het bandje zegt: 'dit informatienummer evenals het gesprek na doorverbinden kost zoveel cent per minuut'.

Dat u een tarief rekent voor het opzoeken van informatie is tot daar aan toe, maar dat u nog steeds geld rekent terwijl er al geen dienst meer wordt geleverd door KPN is onterecht. Het zou netter zijn als u in plaats van alleen aanbieden om door te schakelen, bij dat aanbod duidelijk vermeldt dat het vervolggesprek ook het hoge tarief wordt gerekend. Ik heb het idee dat hier nu een hoop ouderen de dupe van worden omdat zij zelf niet makkelijk telefoonnummers kunnen opzoeken op internet.
    KPN
    Geachte mevrouw Tiller,

Bedankt voor uw medewerking.

KPN Klantenreacties CMT (namens Telfort)

R. Tiller
KPN vergoedt de helft van de gesprekskosten. Ik had liever gezien dat ze alle gesprekskosten vergoeden en hun service aanpassen om misverstanden in de toekomst te voorkomen.

Ook een klacht indienen over KPN?