Klacht KPN: 28 april opgezegd, 3 juli pas overstap? en defect toestel vanaf begin?

Tanjaja

mei 2015 nam ik een abonnement met toestel, en de afspraak dat ik 1 contactpersoon had, vanaf het begin klaagde ik "dat mensen mij niet konden verstaan", toen KPN mij belde om dit te testen ondervonden ze ditzelfde probleem.
Een half jaar later kreeg ik een nieuw toestel opgestuurd, dat het niet deed, dat heb ik teruggestuurd. KPN antwoordde dat daarmee mijn klacht afgehandeld was.
28 april mailde en had ik telefonisch contact om op te zeggen. Tele2 stond klaar voor nummerbehoud. KPN staat pas toe dat dat 3 juli ingaat. (de dame bij KPN was ziek geweest, was het excuus, waarom moet ik dat betalen?)

1. versnelde overstap naar Tele2 (waarom zou ik extra abonnements tijd moeten betalen als ik 28 april al opzeg?)
2. ik heb nu een jaar betaald voor een toestel waarmee anderen mij niet goed konden verstaan, dat is geconstateerd door KPN. Het opsturen van een niet-werkende telefoon die ik weer retour stuur, is geen oplossing natuurlijk. Ik wil graag mijn geld retour, dan koop ik zelf een nieuw toestel.

(en dit is nog de simpele versie van het verhaal, want weet je hoeveel dagen, uren, winkelbezoeken, etc hieraan kwijt geweest ben?)

ze boden: 2 maanden abonnementsgeld retour, meer zat er niet in. terecht vind ik: 1. oplossing zoeken klanten sneller helpen als ze klagen (mensen klagen niet voor de lol en problemen lossen zichzelf niet op, klanten stoppen met klagen als ze teleurgesteld zijn in KPN en worden in de toekomst niet snel meer klant: het is goedkoper om een klant te behouden, dan al die advertenties kopen, kunnen jullie svp ook stoppen steeds advertenties in mijn brievenbus te doen?) 2. als toestel defect: dan 1 of 2 oplossingen bieden, werken die niet, dan geld retour. 3. zodra we op een buitensporige hoeveelheid van meer dan 10 mails terechtkomen, maanden abonnements geld retour uit coulance voor de incapabilitieit van KPN om correct en snel te communiceren.

KPN
    Geachte mevrouw Van Alphen,

KPN Klantenreacties CMT
    Tanjaja
    KPN bood ivm de miscommunicatie 2 maanden (mei en juni) retour aan.
    Dat is een vriendelijke tegemoetkoming.

Ik las mijn Verzonden Mails voor, ik zag meer dan 50 stuks gericht aan KPN, met klachten over niet-verstaanbaar-zijn.

Als KPN mij in de toekomst weer als klant wil, raad ik ze toch aan in de toekomst niet klanten meer 50 keer laten klagen over niet-verstaanbaar zijn, en een eerdere en meer adequate oplossing (een defect toestel toesturen en diverse malen naar de winkel sturen was natuurlijk geen oplossing, en twee maanden retour is natuurlijk erg aardig, en wordt zeker gewaardeerd voor alleen al al mijn uren, maar het is natuurlijk niet de meest nette oplossing).

KPN vertelde dat zij de laatste klachtendienst zijn die nog iets tegemoet komen kan, dus veel keus had ik niet.

Ook een klacht indienen over KPN?