Klacht KPN: Aankoopbon kwijt van KPN -pech gehad!

Klachtnummer
# 121175
Gebruiker
Evabakker
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Zojuist ben ik van de trap gevallen met telefoon en al, en moet deze dus ter reparatie opgestuurd worden. Echter moet ik daar een aankoopbewijs overleggen, dit is ook nodig voor de verzekering. Door omstandigheden (verhuisd en map met bonnen is kwijt) heb ik dat bewijs dus niet. Contact gelegd met KPN, zij kunnen echter niets vinden van mijn aakoop aangezien ik deze bij HI heb gedaan wat is overgenomen door KPN. Daardoor kunnen zij niet zien wanneer ik het toestel heb aangeschaft (dit is op 7 januari 2014 geweest, ik kan dit als enige bewijzen door een statusupdate van mijn Facebook van die datum) en volgens de telefoniste heb ik dan gewoon pech en moet ik alle kosten maar gewoon zelf betalen. Dit kan toch niet! Als iemand door bepaalde omstandigheden zijn bon kwijt is, moet de leverancier toch ergens bewijs hebben? Ik kan nu helemaal niets en de reparatie kan ik niet betalen (en ik heb gewoon recht op vergoeding door mijn verzekering).

De oplossing

Ik heb bewijs van KPN/HI nodig dat ik de telefoon op 07-01-2014 heb aangekocht/besteld met bewijs van betaling of het contract erbij waarop ook de aanschafwaarde van de telefoon vermeld staat.

4 reacties

  1. Auteur
    Evabakker
    Datum
    Dit is het antwoord van KPN via Twitter:

    KPN Webcare ‏@KPNwebcare Hoi Eva, ik heb het even voor je bekeken en we hebben bij de levering van het toestel een aankoopbewijs geleverd. Wij bewaren een aankoopbewijs zes maanden en daarna wordt deze vernietigd. We hebben deze dus niet meer in ons bezit.


    Hier heb ik dus helemaal niets aan...
  2. Auteur
    Evabakker
    Datum
    Nu reactie via Facebook - mijn gegevens zijn wel degelijk aanwezig, echter geven zij die niet. Een aankoopbon wordt éénmaal verstrekt, zonder bon geen garantie. Ik wil alleen helemaal geen garantie, maar BEWIJS VAN AANKOOP! Dat is het énige dat nodig is voor de verzekering. En blijkbaar liegen de telefonisten van KPN dus ook. Top!
  3. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte Eva Bakker,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  4. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte mevrouw Bakker,


    Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen?

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen