Opgelost door KPN: Aankoopbon kwijt

LindyV

Ik heb in maart 2014 mijn abonnement online verlengd met een nieuw toestel (iPhone 5c) bij Hi. Nu heb ik een defect met mijn toestel en wil ik deze opsturen voor reparatie. I.v.m. de garantie heb ik mijn aankoopbewijs nodig, maar deze heb ik niet meer. Ik weet dat het mijn eigen verantwoordelijkheid was om deze goed te bewaren, maar daar heb ik dus niks meer aan. Ik heb nog wel een afschrift, want ik moest toen der tijd bijbetalen voor mijn toestel, maar KPN meent dat zij alle aankoopbewijzen na een half jaar vernietigen. Ik heb ook contact opgenomen met Apple, zij kunnen zien dat dit toestel in maart 2014 is verkocht, maar zij kunnen deze gegevens niet delen met derden. KPN wilt die gegevens niet zelf opvragen bij Apple, omdat ik mijn bon maar had moeten bewaren. Apple zegt dat KPN de gegevens 5 jaar moet bewaren.

Ik wil dat mijn telefoon onder de garantievoorwaarden wordt gerepareerd. Ik heb een afschrift en Apple kan bevestigen wanneer mijn toestel is verkocht (dus binnen de twee jaar garantie die KPN geeft). Ik vind het vreemd dat KPN helemaal niks kan zonder de originele bon, terwijl er genoeg andere manieren zijn om het aankoopbewijs te achterhalen.

Oke, ik wacht af.
    Geachte mevrouw Verheij,

De behandelaar van deze reactie zal binnenkort weer contact met u opnemen. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten tot uw behandelaar of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com.

LindyV
    Netjes opgelost en het geld werd snel gecrediteerd.

LindyV

Ook een klacht indienen over KPN?