Opgelost door KPN: Afgesloten abonnement wegens wanbetaling

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 87799
Gebruiker
Loco
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Door het verlies van mijn baan en dus inkomen eerder dit jaar ben ik niet in staat geweest tijdig aan mijn betaalverplichtingen te voldoen met Hi.
Hierdoor is aanvankelijk mijn abonnement afgesloten en later na de betalingen overgenomen door een incasso bureau.

Ik heb aangegeven door omstandigheden niet tijdig aan mijn betalingsverplichtingen te kunnen voldoen en dat het dus geen kwestie van niet willen, maar niet kunnen is. Inmiddels heb ik weer inkomen en werk en heb ik de incasso grotendeels betaald.
Tot mijn grote verbazing kwam ik er achter dat ik niet alleen incasso kosten moest betalen maar dat mijn contract was doorgescheurd.

Ik moet nu dus een 2-jarig abonnement betalen terwijl ik er geen gebruik meer van kan maken (en amper gebruik van heb gemaakt). Dit lijkt me alleszins onredelijk en buiten proportioneel ook al staat dit contractueel vastgelegd. Het web care team gaat inhoudelijk hier helaas niet op in. Ik vind dit persoonlijk geen omgangsvormen met (ex?)-klanten.

De oplossing

Ik hoop gewoon gebruik te kunnen maken van het abonnement waarvoor ik betaald heb. Dit lijkt mij de beste oplossing, maar ik sta open voor discussie.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

KPN is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

2 reacties

  1. Auteur
    Loco
    Datum
    Nog geen contact gehad met Hi op dit moment, kan nog niets zeggen over de afhandeling. Maar wil wel graag de klacht openhouden tot nadere order.
  2. Auteur
    Loco
    Datum
    Tegemoetkoming met Hi afgesproken, omdat ik juridisch waarschijnlijk geen poot had om op te staan akkoord gegaan met deze oplossing.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Loco
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen