Klacht KPN: Afhandeling opzeggen Digitenne

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 130561
Gebruiker
Henk_W
Datum
7 reacties

Details

Klacht

Digitenne binnen zichttermijn (14 dgn) weer opgezegd. Onterechte factuur ontvangen voor 3 mnd abonnementskosten. Op aanraden van KPN medew. de incasso n.a.v. die factuur terug laten storten. Advies: niets doen, slotfactuur afwachten en bellen voor creditering.
Daarna aanmaning; weer gebeld, hetzelfde advies. Daarna 2e aanmaning.
Vandaag weer foute factuur met onjuiste einddatum.
Weer gebeld. Reactie: “systeem werkt zo”, “foute facturen moet je betalen”, etc.

Concreet heb ik daarom de volgende klachten:
• KPN heeft opzegging niet juist verwerkt.
• Twee foute facturen, gevolgd door aanmaningen
• Als ik hierover bel, kan (en wil) niemand dit oplossen.
• De reactie van medewerker Rody(25/9, 13u). Een klassiek voorbeeld van hoe klantenservice NIET zou moeten functioneren!

Kortom: KPN heeft opzegging niet juist verwerkt en de gevolgen daarvan worden afgewenteld op de klant. Als je als klant daar dan (meermalen) over belt, wordt het probleem niet opgelost.

Gewenste oplossing

1. Een snelle en afdoende oplossing. Volgens mij zijn de enige door mij te betalen kosten de Digitenne abonnementskosten voor 10 à 11 dagen, dus ca. €6,-. Stuur daarvoor een factuur en we zijn klaar. En val me niet meer lastig met andere facturen, aanmaningen, etc.
2. Excuses voor dit geklungel (en voor de 'service' van Rody op 25/9).

Opmerking
Echte service: mij dit bedrag kwijtschelden. Ik heb netjes op tijd opgezegd en in eerste instantie de adviezen van KPN medewerkers opgevolgd. Maar toch gaat het maar door; fout na fout bij KPN en er wordt niets opgelost.
Dit kost mij tijd, veel tijd en vooral heel veel negatieve energie. Ik heb inmiddels meer dan uur met KPN aan de telefoon gehangen (incl. lange wachttijden), ben nu genoodzaakt om deze klacht in te dienen en het eind lijkt nog niet in zicht. Die tijd en energie had ik graag anders en beter besteed!
Geboden oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

7 reacties

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer Slomp,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  2. Auteur
    Henk_W
    Datum
    A.s. woensdag en donderdag ben ik (telefonisch) het best bereikbaar.

    PS
    Niet zo slim; waarom plaatst KPN mijn achternaam op internet?!
  3. Auteur
    Henk_W
    Datum
    Inmiddels ben ik door KPN gebeld. Halfslachtige excuses voor de gang van zaken; geen excuses voor de 'service' van Rody en voor het vermelden van mijn naam op internet.
    Wel de toezegging dat ik niets hoef te betalen en dat e.e.a. netjes zal worden afgehandeld. We gaan het zien ...
  4. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer,

    Uw klacht is nog in onderzoek bij onze behandelaar. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten tot uw behandelaar of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  5. Auteur
    Henk_W
    Datum
    Heb inmiddels een onjuiste (!) eindafrekening ontvangen en daarna (!) nog een (credit) rekening. Die laatste sluit volgens mij niet goed aan bij de twee eerdere rekeningen.
    Beide recent ontvangen rekeningen waren NIET voorzien van een duidelijke toelichting, laat staan een excuus.
    Ben dus zeer benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Wellicht gaat KPN mij zelfs iets betalen, terwijl ik (gelukkig) nooit iets heb betaald.
    PS: Ik wacht nog op de retourdoos.
    HELP, hoe moeilijk kan het zijn ...
  6. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer,

    Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen?

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  7. Auteur
    Henk_W
    Datum
    De klacht is afgehandeld, maar buitengewoon slecht. Echte excuses heb ik nooit gekregen. Alle (!) ontvangen rekeningen klopten niet en waren nooit voorzien van een duidelijke toelichting.
    KPN Is duidelijk NIET in staat om een door hen gemaakte fout gewoon snel en netjes te corrigeren.
    Grappig is wel dat ik er nu €15,- aan overhoud, want dat hebben ze terugbetaald, terwijl ik nooit iets had betaald. Een kleine genoegdoening voor alle ellende. :-)
    IRRITANT GEKLUNGEL !!!!!

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen