Klacht KPN: Afkoopsom leasecontract mobiele toestel niet over geïnformeerd

Yilmaz

Geachte mevrouw, heer,

Hierbij dien ik een klacht in inzake het beleid van KPN betreffende het afsluiten van 'vage' lease contracten voor de toestellen. Ik heb namelijk in november 2012 een abonnement afgesloten bij waarvan ik er nu pas achterkom dat het een lease contract betreft. Ik vind dit erg teleurstellend dat ik er nu pas, bij opzegging van mijn abonnement, moet achterkomen. Er is mij nooit verteld dat het om een lease contract zou gaan. Een medewerker van de Hi KPN winkel op het Osdorpplein bevestigd ook mijn mening dat het een zeer vage actie was van KPN om lease contracten af te sluiten. Hij gaf namelijk aan dat deze contracten niet meer worden aangeboden. Ik voel me gedupeerd. Ik voel me misleid. Als ik had geweten dat ik achteraf 'leasecontract' van mijn toestel moest afkopen, had ik nooit een abonnement afgesloten bij KPN. Graag verneem ik op zeer korte termijn uw reactie hierop.

Een bedrag van € 135,- als afkoopkosten is voor u misschien geen geld, maar voor mij is dat veel geld, helemaal dat het nu uit een onverwachte hoek komt. Ik las op internet veel meer klachten over deze kwestie, dus ik ben zeker niet de enige. Ik verzoek u vriendelijk om tegemoet te komen in deze 'afkoopsom'. Ik las in eerdere klachten dat men maar 15% van de marktwaarde hoefde te betalen. Dat komt neer op 15% van € 135,- = € 20,25. Dat vind ik nog wel acceptabel. Toestel inleveren is ook geen optie. Graag verneem ik op zeer korte termijn uw reactie hierop.

Ook een klacht indienen over KPN?