Opgelost door KPN: Airplay werkt niet

Niek

Ik heb sinds enige weken interactieve tv en internet via glasvezel van KPN. Sinds ik de Experia Box V9 heb geïnstalleerd ter vervanging van de UPC apparatuur werkt Airplay niet meer (naar mijn Denon reciever).

Op het KPN forum heb ik vervolgens gevonden dat alle KPN klanten hier last van hebben omdat KPN Airplay niet ondersteund. Enige oplossing zou zijn een andere router aan te schaffen en daar alle apparatuur op aan te sluiten. Een oplossing die een extra investering vraagt en waar ik dus niet op zit te wachten. Op klachtencompas echter gezien dat een andere KPN klant deze router vergoed heeft gekregen, dat lijkt dan weer een nette oplossing.

Eerst de klantenservice van KPN gebeld en gevraagd om deze vergoeding. Zij geven aan dat een externe router inderdaad de enige oplossing is, echter via klantenservice niet deze vergoeding te kunnen bieden. Daarom op advies van de KPN klantenservice bij dezen via klachtenkompas mijn verzoek mij een nieuwe router toe leveren of vergoeden.

Levering van een router die wel Airplay ondersteund, of vergoeding voor de aanschaf hiervan.

KPN
    Geachte heer Bosua,
    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
    Niek
    Nog geen reactie van KPN ontvangen.
    KPN
    Geachte heer Bosua,Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen?Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
    Niek
    Van afstand is de software op mijn modem aangepast waardoor Airplay nu gewoon werkt. Een update die volgens KPN in de komende maanden waarschijnlijk verder wordt uitgerold.Goede oplossing van KPN, wel jammer dat je eerst 2 verschillende verhalen krijgt van de klantenservice en voor een oplossing aangewezen bent op een klachtenforum.

Niek

Ook een klacht indienen over KPN?