Opgelost door KPN: Al tientallen jaren klant bij KPN, nu Internet en bellen opgezegd, 244 euro boete terwijl we nog 2 zakelijke telefoons hebben

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 56426
Gebruiker
Marco Bruessing
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Wij zijn trouwe klanten bij KPN, al vanaf de start 1989 alles ondergebracht bij KPN,
vorig jaar werd er glasvezelkabel aangelegd in de Aker-Amsterdam, KPN stond toen niet op de lijst van betrokken partijen, aangezien wij een B&B met meerdere kamers zullen starten, betekent dat veel meer televisies en was digitenne geen optie meer, dus waren er 2 opties: UPC of dochter van KPN, Telfort , wij dachten nog van nou dan kiezen we voor Telfort, blijven we nog trouw aan wat we aan kwaliteit gewend waren, jaar contract afgesloten in 2008 voor het laatst, planet.nl was toen overgenomen door KPN, nu heeft Telfort het Internet en Bellen opgezegd bij KPN en moeten we een boete betalen van 244 euro terwijl er geen nieuw contract is getekend,
wij bellen met KPN, zij zeggen dat er stilzwijgend een nieuw contract is ingegaan maar zij konden geen datum noemen wanneer dat contract dan stilzwijgend of niet, ingegaan is, ook heb ik geen contract aangeboden gekregen per post of mail!



De oplossing

Wij hebben altijd goede service gehad van KPN en hebben nog steeds 2 zakelijke contracten voor mobiel en een digitenne aansluiting, wij hebben geen nieuw contract gezien, ontvangen of bevestigd, dus de maand opzegtermijn is de gewone procedure, zoals afgesproken in het contract van 2008, KPN dreigt nu met een incasso bureau, zonder enig bewijs van een "nieuw contract" wat aangegaan zou zijn, zonder datum, zonder kopie, zonder bevestiging, zonder ondertekening, zelfs met een verkeerde adressering terwijl we het in het telefoongesprek dat gemeld hebben, de mensen van de KPN aan de telefoon waren vooral klantonvriendelijk en hebben het huisnummer niet gecorrigeerd in de laatste aanmaningsbrief, slordig dus.

2 reacties

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer Bruessing,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
  2. Auteur
    Marco Bruessing
    Datum
    KPN heeft mij vandaag gebeld, het blijkt dat ik inderdaad geen nieuw contract heb gekregen, KPN heeft netjes zijn excuses aangeboden voor het ongemak, de incassovordering wordt teruggedraaid en ze zijn blij dat wij naar Telfort zijn overgestapt voor bellen en internet, omdat tenslotte Telfort een volle dochter is van KPN en dus eigenlijk alles bij hetzelfde blijft.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Marco Bruessing
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen