Klacht KPN: Alles in één en personenalarmering thuiszorg gaan niet samen

# 20847
Anoniem

Ik ben het nu echt zat!!! KPN maakt fouten en ik kan alsmaar bellen en mailen om het recht te breien.
De geschiedenis:
• Er komt een vriendelijke KPN-meneer aan de deur met een wervingspraatje. Hij beloofd mij van alles als ik een Alles-in-één-pakket neem: interactieve TV op twee toestellen (boven en beneden) en nog veel meer aantrekkelijke mogelijkheden (gratis bellen met 06nrs.). Ik besluit met KPN in zee te gaan.
• De volgende dag een telefoontje van KPN met vragen over de werkwijze van de man: duidelijke uitleg etc. Ik was positief, want ik wist toen nog niet beter.
• Halve dag later: tweede telefoontje van KPN maakt mij duidelijk dat boven geen sprake kan zijn van interactieve TV, maar dat er een digitenne geleverd zou worden. Men kan niet uitleggen waarom. Het hele pakket is voor mij ineens minder aantrekkelijk.
• Ik ontvang een contract om te tekenen met een week bedenktijd. Gedurende die week arriveert al een pakket met de digitenne. Ik ben verbaasd, want ik heb immers nog bedenktijd. Voorbarig van KPN.
• Dan komt er toevallig een monteur van de thuiszorgorganisatie i.v.m. de personenalarmering, waar iets mee is. Ik vertel hem dat het Ziggokastje binnenkort vervangen zal worden door een KPN. “Mevrouw, begin er niet aan. Één en al ellende met KPN.” Hij legt mij uit dat het signaal via dezelfde telefoonlijn het huis binnen komt als de personenalarmering en dat dit signaal dan weggedrukt wordt, hetgeen niet wenselijk is in een noodsituatie.
• Ik ga niet af op één bericht en bel KPN om verduidelijking. KPN-reactie: “O, heeft u een personenalarmering? Dan mogen wij u helemaal geen totaalpakket verkopen van onze verzekering.” KPN en ik besluiten telefonisch om alles af te blazen, want ik wil geen deelpakketten. “Nee mevrouw… prima mevrouw…fout van ons mevrouw…. De colporteur had hiernaar moeten informeren.” Dit gebeurde allemaal nog in de week met bedenktijd! Er wordt een schriftelijke bevestiging beloofd over het ontbinden van de afspraak tussen mij en KPN. Die bevestiging heb ik nooit ontvangen. Wel is – volgens afspraak – het pakket met de digitenne weer opgehaald.
• Wie schetst mijn verbazing dat ik een dezer dagen een nota kreeg van huur van een digitenne Ik heb daarover gebeld en het hele verhaal verteld aan de telefoniste. Die moest advies vragen aan iemand anders hoe nu te handelen en bij het doorverbinden werd de verbinding verbroken. Ik dacht: ze heeft me begrepen, ze weet wie ik ben want ze had mijn gegevens voor zich. Zij zal wel terugbellen, want als ik dat doe krijg ik weer iemand anders en moet ik weer van voren af aan vertellen. Ik dacht ze zal de rekening wel cancelen. Niets daarvan. Het bedrag ging van mijn rekening en dat heb ik terug laten boeken.
• Ik krijg vanmorgen van u het bericht: automatische incasso mislukt. Ja, natuurlijk. Ik ben u niets schuldig. Omdat ik al uren met KPN aan de telefoon heb gehangen en omdat KPN eigen fouten maar niet herstelt, stuur ik u dit overzicht. Ik voorzie nota’s die ik niet zal betalen, ik voorzie boetes of nog erger en het stelt allemaal niets voor. Één administratieve handeling waarschijnlijk om de afspraak te ontbinden. Daartoe is KPN toch wel in staat?

De oplossing:
• Ik heb niets meer in huis van KPN en ik neem geen product van u af. Ik wil op korte termijn van u die beloofde schriftelijke bevestiging* dat onze afspraak ontbonden is en verder geen aanmaningen o.i.d.
Mocht KPN geen actie ondernemen, dan gaat deze geschiedenis binnenkort naar de consumentenorganisaties en programma’s als RADAR en KASSA. Ik heb er zoveel tijd ingestoken. U BENT AAN ZET!

Geen vriendelijke groet,
H.A.C. Glas-Kroeze.

Ik heb deze bevestiging ontvangen met als datum intrede 27 nov. en stopzetting 29 jan. Ik heb beide incasso’s voor huur digitenne gestorneerd en krijg 2 febr. bericht: Incasso mislukt, verzoek om te betalen.

KPN
    Geachte mevrouw Glas-Kroeze,KPN heeft uw klacht ontvangen. Echter hebben wij geen naam, adres, postcode, woonplaats en telefoonnummer gegevens van u ontvangen. Wilt u deze alsnog aan ons doorgeven zodat we de klacht in behandeling kunnen nemen?Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
    Anoniem
    Ik heb naam en adres doorgegeven in het afgeschermde deek en wacht op uw reactie.
    KPN
    Geachte mevrouw Glas-Kroeze,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT

Ook een klacht indienen over KPN?