Klacht KPN: Bedrijf verkocht maar zakelijk abonnement KPN moet nog 10 maanden door.

Klachtnummer
# 34696
Gebruiker
knabb116
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Bedrijf verkocht (eenmanszaak) maar toch een zakelijk abonnement telefonie,internet en pinnen over IP nog 10 maanden doorbetalen.
Ook al heb je het bedrijf niet meer in handen.
Valt onder stilzwijgend verlengen volgens KPN.
Dit jaar 2 Sept. 2013 is deze weer voor een jaar verlengd.
Op 4 September werd de verkoop van ijn bedrijf afgerond.
Opvolger wil graag met Ziggo in zee.

De oplossing

Wet van Dam reflexwerking toepassen.
"Het idee achter reflexwerking is dat er soms zo weinig onderscheid zit tussen een beroeps- of bedrijfsmatig handelend persoon en een consument dat het onredelijk zou zijn hen niet dezelfde bescherming te gunnen. Meestal speelt dit bij aankopen of abonnementen aangegaan door kleine zelfstandigen (zoals zzp’ers), maar ook bij verenigingen of stichtingen kan dit aan de orde zijn. Waar de grens ligt, is niet duidelijk. De jurisprudentie zegt dat het moet gaan om een ondernemer.".
Dit is van toepassing op dit geval.

1 reactie

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer Wierenga,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen