Klacht KPN: beloftes niet waar kunnen maken

Alice van der Sommen

Ik werd op 9 april gebeld met een gewelidige aanbieding door de KPN voor een alles-in-één pakket. De belofte werd gedaan dat mijn internetverbinding sneller zou worden dan mijn huidige bij Ziggo.Het abonnement kon ingaan bij onze komende verhuizing op 6 juni. Klonk allemaal geweldig, dus toegehapt.Een dag later al twee daardloze modems voor de tv's in de bus voor € 80,--
Mijn zoon was eerder ook al door de KPN benaderd. Zijn internetsnelheid viel terug van 25 naar 9 Mbit, met veel moeite is dat abonnement geannuleerd. Ik heb direct daarop KPN gemaild dat ik af wilde zien van de aanbieding: geen reactie. De technische dienst checkte een paar "aanstaande buren" en vertelde dat zij lang niet de snelheid van Ziggo kúnnen leveren: ik zou minstens de helft zakken. De klantenservice zei vervolgens dat ik nu 2 dagen te laat was met opzeggen en dat men zich niet kon voorstellen dat mij zoiets was beloofd .Bovendiens stond in het contract dat ze tussen de 8 en 40 Mbit moeten leveren en dat ze zich daaraan houden! De klacht moest maar schriftelijk, behandelduur +- 4 weken! Straks zit ik in mijn nieuwe huis vast aan de KPN met traagwerkend internet!!Ik wil alleen naar de KPN als ze leveren wat ze tijdens het verkooppraatje aanboden: snellere internet dan Ziggo én de modems weer retour!!

Ik wil dat het abonnement met als ingangsdatum 6 juni aanstaande wordt geannumeerd en ik de kans krijg om de twee draadloze modems voor de tv van € 80 weer te retourneren. Dit laatste nog vóór onze vakantie op 7 juni aaanstaande.

KPN
    Geachte mevrouw Van der Sommen,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnen 5 werkdagen contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
    Alice van der Sommen
    Werd vandaag gebeld. Dat mij telefonisch was beloofd dat mijn snelheid (25Mbit) veel hoger zou worden: daar was zij niet bij geweest. Ik had binnen 9 dagen moeten reageren ipv 13. Maar hoorde ik pas van mijn zoon dat hij van 25 naar 8,92 Mbit was gezakt! Zijn klacht: netjes afgehandeld. "Alles wordt volgens contract geleverd, u heeft straks +/- 15 Mbit". Mijn twijfels hierover: "Onterecht". Nu zit ik 1 jr vast aan de KPN! Blijft telefonische misleiding om klanten te winnen!
    KPN
    Uw klacht is in onderzoek bij onze behandelaar
    KPN
    Geachte mevrouw Van der Sommen,Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
    Alice van der Sommen
    Geachte lezer,Ik begrijp niet hoe u tot deze conclusie bent gekomen. Mijn klacht is helemaal niet naar tevredenheid afgehandeld, integendeel: mijn bezwaren zijn gewoon van tafel geveegd. Ik kan niet bewijzen dat mij sneller internet is toegezegd, had het contract maar eerder moeten verbreken etc. Zie mijn vorige reactie! Men wilde de overeenkomst niet ontbinden. Pas als de KPN kan leveren wat is beloofd wil ik evt overstappen. Als ik gedwongen een jaar moet blijven, ga ik daarna echt weg.
    KPN
    Uw klacht is in onderzoek bij onze behandelaar.

Ook een klacht indienen over KPN?