Klacht KPN: Betaling voor sms-dienst 5959

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 182173
Gebruiker
Frans
Datum
9 reacties

Details

De klacht

Ik blijk al meer dan een half jaar, sinds 22-02-2016, geld te betalen voor een sms-dienst (5959) waar ik nooit om heb gevraagd, of -bewust- toestemming voor heb gegeven. Dit nummer blijkt ook al jarenlang hierom bekend te staan, met vele gelijkluidende klachten zoals deze van mijzelf, zo bleek uit enig internet-zoekwerk.
Ik ontdekte het nadat ik onlangs op vakantie de MijnKPN-app installeerde op mijn mobiel en uit nieuwsgierigheid de facturen bekeek. Direct daarna heb ik via payinfo.nl de smsdienst stop gezet. Ik heb echter in totaal al wel een flink bedrag betaald. Van de laatste 2 maanden heb ik de incasso gestorneerd, verder terug kon ik niet gaan. Voor de komende maand zal ik dit ook nog doen, in afwachting van de reactie van KPN op deze klacht.

De oplossing

Ik zou graag zien dat de KPN de door mij betaalde kosten met betrekking tot de sms-diensten van het nummer 5959 terug betaalt.

9 reacties

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer Veltman,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  2. Auteur
    Frans
    Datum
    Beste KPN,
    mooi dat u zo snel wat laat weten, ik wacht rustig af!
    Met vriendelijke groet,
    Frans Veltman
  3. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer Veltman,

    Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen?

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT

  4. Auteur
    Frans
    Datum
    De KPN heeft mij per mail een positief voorstel gedaan. Het dekt echter niet de gehele kostenpost, zo als ik daar naar kijk en daarop heb ik een tegenvoorstel gedaan. Op dit tegenvoorstel heb ik nog geen reactie ontvangen. Daarmee is de klacht dus nog in behandeling en nog zeker niet naar mijn tevredenheid afgehandeld.
  5. Auteur
    Frans
    Datum
    Beste KPN,
    gedurende de looptijd van deze klacht heb ik 2 betalingen gestorneerd. Ik heb inmiddels een geautomatiseerd bericht ontvangen om de nog niet betaalde kosten voor de afgelopen 2 maanden te voldoen omdat de automatische betaling mislukt is. Ik hoop dat u hiermee rekening houdt tijdens het verdere verloop van de klacht, aangezien het te crediteren bedrag met de nog openstaande kosten verrekend gaat worden.

    Met vriendelijke groet,
    Frans Veltman
  6. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer Veltman,


    De behandelaar van deze reactie zal binnenkort weer contact met u opnemen. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten tot uw behandelaar of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  7. Auteur
    Frans
    Datum
    Prima, ik wacht rustig af.
  8. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer Veltman,

    Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen?

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  9. Auteur
    Frans
    Datum
    Aan het voorstel zit gekoppeld dat de nog uitstaande facturen voor de afgelopen 2 maanden komen te vervallen. Dit is niet intern gecommuniceerd. Op een bevestigingsmail van mij, of dit inderdaad goed geregeld was, is niet gereageerd. Ik kreeg nu vandaag een laatste herinnering om deze alsnog te voldoen, omdat anders gebruik van mijn mobiel wordt afgesloten. Ik heb deze dus betaald. Een en ander houdt in, dat de klacht wat mij betreft nog altijd niet af us gehandeld!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Frans
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry