Opgelost door KPN: Bewust omzeilen wettelijk annulering regeling?
Details
De klacht
Verleid door de KPN reclame 3in1 actie , kregen we direct een bevestiging per email zonder bijlages. Vervolgens een brief op 10 november met aankondiging dat service start op 24 november (!). Ondertussen al doos met alle spullen ontvangen. Op 26 Oktober email met bijlages en wederom aankondiging dat 24 Nov alles actief zou worden. Bijlage abonnement is niet gedateerd (!). Dan realiseren we ons op 24 Nov dat we nergens in ons huis ethernet kabels kunnen krijgen, met 3 TV's in huis. We kunnen annuleren, hebben ook nog niets gebruikt. Bellen met servicenummer en dan begint het. De datum van eerste email geldt als datum. Hoezo? De aansluiting is pas 24ste actief geworden, kan niets testen voordien. Nee, de wettelijke termijn van 14 dagen is voorbij, we zitten eraan vast! U moet 12 maand betalen, hahaha. In bijlage staat dat abonnement in gaat op 24 November, dus nog binnen 14 dgn. "Dit is de wettelijke termijn". Dit riekt naar bewust omzeilen van de wet? In ieder geval erg onredelijk?De oplossing
Coulance met het terugnemen van het contract en bijbehorende spullen. We praten over 1 dag actieve service, zonder installatie van de hardware. Aangezien er geen mogelijkheid was om service te gebruiken en de termijn schijnbaar wel al verstreken lijkt dit geen juiste manier van handelen.Uiteindelijke oplossing
- Status
- opgelost
- Beoordeling
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.