Opgelost door KPN: Bewust omzeilen wettelijk annulering regeling?

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 85692
Gebruiker
Hilbrand
Datum
5 reacties

Details

De klacht

Verleid door de KPN reclame 3in1 actie , kregen we direct een bevestiging per email zonder bijlages. Vervolgens een brief op 10 november met aankondiging dat service start op 24 november (!). Ondertussen al doos met alle spullen ontvangen. Op 26 Oktober email met bijlages en wederom aankondiging dat 24 Nov alles actief zou worden. Bijlage abonnement is niet gedateerd (!). Dan realiseren we ons op 24 Nov dat we nergens in ons huis ethernet kabels kunnen krijgen, met 3 TV's in huis. We kunnen annuleren, hebben ook nog niets gebruikt. Bellen met servicenummer en dan begint het. De datum van eerste email geldt als datum. Hoezo? De aansluiting is pas 24ste actief geworden, kan niets testen voordien. Nee, de wettelijke termijn van 14 dagen is voorbij, we zitten eraan vast! U moet 12 maand betalen, hahaha. In bijlage staat dat abonnement in gaat op 24 November, dus nog binnen 14 dgn. "Dit is de wettelijke termijn". Dit riekt naar bewust omzeilen van de wet? In ieder geval erg onredelijk?

De oplossing

Coulance met het terugnemen van het contract en bijbehorende spullen. We praten over 1 dag actieve service, zonder installatie van de hardware. Aangezien er geen mogelijkheid was om service te gebruiken en de termijn schijnbaar wel al verstreken lijkt dit geen juiste manier van handelen.

5 reacties

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer Bodewes,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
  2. Auteur
    Hilbrand
    Datum
    Ik wacht geduldig op uw reactie.Dank,
    H.h. Bodewes, MSc.
  3. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer Bodewes, De behandelaar van deze reactie zal binnenkort weer contact met u opnemen. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten op uw behandelaar of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
  4. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer Bodewes, Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen?Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
  5. Auteur
    Hilbrand
    Datum
    de 2de lijn afhandeling en de geboden optie was goed en het systeem werkt goed nu. De initiële chagrijnigheid van de 1ste lijn persoon is hiermee weg. Het principe van de 2 weken retour en pas na de 2 weken activeren van het abbonnement klopt nog steeds niet, maar ik laat het hier bij.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Hilbrand
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen