Opgelost door KPN: Boete na kosteloos opzeggen wegens vertrek buitenland

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 194537
Gebruiker
Heleen
Datum
5 reacties

Details

De klacht

Telefonisch contact gehad met medewerker van KPNklantenservice over opzeggen abonnement wegens langdurig verblijf buitenland. Abonnement op mijn naam wordt door mijn dochter gebruikt. Medewerker gaf aan dat kosteloos opzeggen mogelijk was. Brief gestuurd en bevestiging ontvangen waarin geen melding stond over afkoopbedrag. Tot mijn verbazing werd in oktober €986 van mijn rekening afgeschreven, vanwege opzeggen abonnement. Dit is zonder enige aankondiging gebeurd. Ik heb brief naar de afdeling Opzeggingen gestuurd. Omdat ik geen reactie kreeg telefonisch contact gezocht met KPN. Helpdeskmedewerker was niet op de hoogte van mogelijkheid tot kosteloos opzeggen bij vertrek naar het buitenland. Zij zag in mijn klantendossier aantekening dat ik de boete moest betalen. Zij wilde mij niet in contact brengen met afdeling Opzeggingen. Zij adviseerde 3 weken te wachten op een antwoord Na telefoongesprek heb ik €986 gestorneerd. Daarna brief ontvangen dat ik bij Preventel aangemeld ben.

De oplossing

Kosteloos opzeggen accepteren en melding bij Preventel onaangedaan maken

5 reacties

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte mevrouw Engbers,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  2. Auteur
    Heleen
    Datum
    Fijn, ik wacht het even af.
  3. Auteur
    Heleen
    Datum
    Telefonisch contact gehad met KPN en klacht lijkt naar tevredenheid opgelost te worden: excuses ontvangen en boete is kwijt gescholden.
  4. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte mevrouw Engbers,

    Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen?

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  5. Auteur
    Heleen
    Datum
    Er is binnen een dag contact met mij opgenomen en mijn klacht is naar tevredenheid afgehandeld.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Heleen
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen