Klacht KPN: Buitensporige prijsverhoging voor KPN Digitenne abonnees

Henk-22

KPN heeft zojuist een absurde prijsverhoging aangekondigd voor Digitenne abonnees. Het Digitenne abonnement gaat per 1 juli 2017 van €14 naar €15,50 per maand: een verhoging van meer dan 10%. Tegelijk gaat het maandelijks huurbedrag voor de bijbehorende ontvangers of smart cards omhoog van €4 naar €5 per maand: dat is dus een verhoging van 25%!

In sommige plattelands-regio's, waar internet nog niet snel genoeg is en bekabeling niet overal aanwezig, is Digitenne soms nog steeds de enige mogelijkheid voor goede TV-ontvangst. De aangeboden mogelijkheid om het abonnement op te zeggen is in dat geval geen serieuze optie...

KPN maakt hier dus misbruik van zijn monopoliepositie.

Een realistische prijsverhoging, die minder grof boven het inflatieniveau uitgaat.

KPN
    Geachte heer Van Setten,

KPN Klantenreacties CMT
    Henk-22
    KPN heeft gereageerd met een tamelijk nietszeggend telefoontje. Ze zeggen wel enig begrip te hebben voor deze klacht, en het te zullen doorgeven aan het betreffende management. Maar ik verwacht verder van hun kant eerlijk gezegd niets, zolang het verder stil blijft rond deze absurde 10 tot 25% prijsverhoging.
    Het zou misschien helpen als ook andere mensen hier op deze plek deze klacht willen ondersteunen...
    Verder ga ik deze kwestie doorgeven aan de redactie van de regiokrant De Gelderlander, in de hoop dat zij hier een item van willen maken in het regio-nieuws. Juist in dit buitengebied, langs de Duitse grens, zijn immers nog relatief veel mensen afhankelijk van Digitenne voor hun TV. Misschien dat wat perspubliciteit KPN nog op andere gedachten kan brengen.

Ook een klacht indienen over KPN?