Klacht KPN: Contract blijkt half jaar langer door te lopen dan ik zwart op wit heb en KPN klantenservice stelt zich niet oké op...

Klachtnummer
# 177621
Gebruiker
À.K.
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Contract afgesloten op 6-9-2014. Looptijd tot 6-9-2016. Staat zwart op wit, hier heb ik mee ingestemd. Nu per 6-9-2016 pakket elders afgesloten. Nummerbehoud werd telkens afgewezen, zonder nader bericht of toelichting. Na vele belletjes klantenservices KPN en nieuwe provider volgde onaangename verrassing. Contract zou tot 1-3-2017 duren. Aantal belletjes en mailtjes later toelichting dat er nog een half jaar uit eerder contract open staat (waarvan niks uit data in contract blijkt dus?!). Door met algemene voorwaarden in te stemmen was ik hiermee akkoord gegaan, vlgs klantenservice. Moest ik maar op internet nalezen. Heb ik gedaan: 57 pagina's en ik haal het er niet uit. Gevraagd om mee te denken. Te goeder trouw geweest: nu half jaar dubbele lasten en m.i. onterecht. Er wordt mij sterkte gewenst en ik moet het maar uitzoeken. Zelfs doorverbinden wilde medewerker niet doen. Gevraagd met iemand anders te mogen overleggen: ook niet. Wat oneerlijk! Nare communicatie. Voel me misleid!

De oplossing

KPN respecteert en bevestigt (schriftelijk) einde contract per 6-9-2016.
KPN toont zelf schriftelijk aan waaruit blijkt dat ik in heb gestemd met contractverlenging tot 1-3-2017 en legt uit waarom haar medewerkers dan contract met ingangsdatum 6-9-2014 en einddatum 6-9-2016 met mij overeengekomen zijn. (Ik heb dit immers zwart op wit)
KPN maakt alsnog een vlotte overgang naar nieuwe provider mogelijk met nummerbehoud.

KPN lost dit probleem snel, uiterlijk binnen 48 uur met mij op (en dan niet met een standaard, nikszeggende bevestigingsmail). Ik ben nu al weken aan het bellenen mailen met KPN en nieuwe provider en wordt afgescheept. Dat kan anders!

Ik wil eea op papier om mij desnoods tot rechtsbijstand te kunnen wenden. Het gaat in totaal om max €240 euro, maar mij om het feit dat ik niet misleid wil worden en mijn recht wil hebben.

1 reactie

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Koelewijn,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen