Opgelost door KPN: Contractovername gaat fout met wachten tot gevolg

Klacht over KPN, 1 november 2018

We hebben vanaf juli 2018 een abonnement lopen (Internet &2x HD tv) bij KPN op onze, hierna te vernoemen als, huidige residentie.
8 Oktober 2018 tekenden we het ‘contract overnemen TV, Internet & Bellen’. Een van de bewoners zou onze residentie verlaten en het contract overnemen op het nieuwe adres. Op dezelfde dag vragen we ook een nieuw abonnement bij KPN aan, op onze huidige residentie.
We komen er op tijd achter dat er iets niet correct verlopen is aan de kant van KPN, dus we bellen: 16 Oktober vragen we opnieuw op onze huidige residentie een nieuw abonnement aan (Internet 200Gbit), deze wordt door de telefonist bevestigd (klantnummer xxxxxxx562).
26 Oktober halen we een tijdelijk internet pakket op, maar sluiten het niet aan, omdat ons internet in zijn oude vorm bleef voortbestaan.
27 Oktober komt op onze huidige residentie de Experiabox v10a binnen voor het nieuwe abonnement. We sluiten het aan, configureren de wifi en alles werkt, maar nog steeds via het initiële abonnement van juli.
Ook op 27 oktober zou het contract en de verbinding daadwerkelijk overgaan naar de nieuwe locatie en het nieuwe abonnement zou geactiveerd worden. Helaas bleef de beloofde nieuwe verbinding uit.
29 Oktober gebeld met KPN en blijkbaar was er iets misglopen met het overzetten van de verbinding, dus is er een afspraak gemaakt met de monteur (die initieel niet was aangevraagd vanwege bij de bewoners’ aanwezige technische kennis) op donderdag 1 november op het nieuwe adres.
1 November: in de ochtend werkt de initiële internetverbinding nog steeds op het huidige adres. We krijgen om 10:53 een sms van KPN waarin staat dat onze nieuwe verbinding gereed en aansluiten mogelijk is. Niets is minder waar. Daar waar het lampje ‘GLAS’ op de inbox van het glasvezeldoosje in de meterkast een uur geleden nog brandde, is het nu uit. Na verscheidene malen herstarten en resetten (via 30+ seconden zonder stroom en de resetknop op de Experiabox) blijft het lampje uit en de LED op de Experiabox blijft rood. Dan maar weer bellen.
Om 11:53 bel ik met een medewerker van KPN, die me netjes helpt, maar mij niet verder kan helpen. Er moet een monteur komen. Really? Wanneer: volgende week dinsdag 6 november.
Waarom is dit vervelend? Dit is de zoveelste keer dat KPN iets niet goed aanpakt.
etc. Helaas was mijn brief teveel tekens om volledig te posten.

Ik wil een passende compensatie voor geleden schade.

KPN
    Geachte heer/mevrouw Loeff,

KPN Klantenreacties CMT
    X
    KPN heeft contact met mij op genomen en het probleem opgelost in de vorm van een lager maandelijks tarief als abonnementskosten betalen voor de komende negen maanden.

X
Geen, ik moest zelf een voorstel doen. Het is uiteindelijk door mijn voorstel een korting op het maandelijks te betalen bedrag geworden.

Ook een klacht indienen over KPN?