Opgelost door KPN: Creditering 20 euro zonder vooraf te moeten betalen

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 60351
Gebruiker
Martin
Datum
5 reacties

Details

De klacht

Bijna 2 jaar geleden een Alles-in-1 Glasvezel abonnement inclusief Mobiel Internet Instap er bij genomen voor een eenmalige bedrag waarmee je verzekert bent dat je altijd je e-mail kan ophalen mocht glasvezel een keer uitvallen. Gedurende de hele looptijd van je Alles-in-1 Glasvezel abonnement wordt elke maand 50 MB door de kpn gestort zonder bijbetaling.
Door opwaarderingsproblemen bij de kpn, heb ik tot tweemaal toe een nieuwe dongel ontvangen en een rekening van 20 euro. Met het laatste ben ik niet akkoord gegaan. . Ik verwachtte dat dit bedrag automatisch gecrediteerd zou worden. Dit heeft niet plaatsgevonden. De incasso heb ik vooraf geweigerd en alleen mijn glasvezel abonnement overgemaakt.
Volgens de klantendienst is het niet mogelijk om die 20 euro te crediteren. Ik moet eerst betalen en daarna zal het te veel betaalde bij de volgende factuur verrekend worden.
Ik heb begrepen dat ik rekening moet houden met incassokosten bij niet tijdig betalen.

De oplossing

Ik wil dat de kpn het bedrag van 20 euro gewoon crediteert zonder betaling vooraf.

5 reacties

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer Kopuit,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
  2. Auteur
    Martin
    Datum
    Inderdaad heeft de kpn een dag later telefonisch contact met mij opgenomen.
    Hierbij werd uitgelegd dat er niet vooraf gecrediteerd kan worden. Afgesproken is dat de kpn 20 euro op mijn rekening stort en ik op mijn beurt de openstaande rekening van 20 euro betaal.
    Ik wacht nu op de bijschrijving van de 20 euro. De klacht is nog niet afgehandeld
  3. Auteur
    Martin
    Datum
    Vandaag is 20 euro door de kpn op mijn rekening overgemaakt. Deze 20 euro weer teruggestort naar de kpn om de openstaande rekening te betalen. Ik heb ondertussen wel een aanmaning ontvangen plus een dreigement dat ik afgesloten wordt bij te late betaling.
    Nu maar hopen dat de kpn-administratie een beetje snel is met verwerking, anders wordt ik alsnog afgesloten.
  4. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer Kopuit, Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen?Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
  5. Auteur
    Martin
    Datum
    Met de afhandeling van de klacht heb ik even gewacht tot na de uiterste betalingsdatum. De kpn heeft de betaling ontvangen en verwerkt. Het probleem van de creditering is door de kpn, via een m.i. omslachtige weg, verholpen. De afdeling klantencontact heeft het netjes en snel opgelost.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Martin
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen