Opgelost door KPN: Defecte Nokia E7-00 niet vervangen door gelijkwaardig toestel

S H Nolf

Omdat mijn Nokia E7-00 van mei 2011 tijdens een update vastliep heb ik het op 28-09 ter reparatie aangeboden bij KPN die het opstuurde naar Nokia. Bij het ophalen bleek een Nokia Lumia 800 klaar te liggen omdat mijn E7 niet te repareren was en een nieuwe niet leverbaar. Synchronisatie met Outlook is voor mij cruciaal. Met de E7 (Symbian) ging dat probleemloos, maar de Lumia 800 (Windows Phone) kan alleen via omwegen met Outlook communiceren.

Telefonische pogingen om met Nokia en KPN tot een oplossing te komen liepen op niets uit. Nokia weigert medewerking en KPN verwijst naar Nokia, ondanks mijn argument dat niet Nokia maar KPN mijn contractpartner is.

Op 26-10 heb ik KPN via email nogmaals erop gewezen dat ingevolge de consumentenwetgeving een leverancier gehouden is binnen de garantieperiode een zelfde of tenminste gelijkwaardig toestel te leveren als het defect geraakte. Hoewel ik al 6 weken geen toestel heb heeft KPN nog steeds niet gereageerd ..

Ik wil zo spoedig mogelijk mijn eigen, gerepareerde of anders een onbeschadigde en goed werkende Nokia E7-00 Dark Grey ontvangen, evenals een in overleg vast te stellen vergoeding voor de inmiddels 6 weken dat ik niet de beschikking heb over een goedwerkend toestel.

KPN
    Geachte heer/mevrouw Nolf,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnen 5 werkdagen contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
    S H Nolf
    Ik wacht uw verdere berichten af. U begrijpt echter wellicht dat ik, gelet op de door KPN in dezen aan de dag gelegde onverschilligheid, weinig hoop heb op een minnelijke oplossing.
    S H Nolf
    Wat ik met wekenlang emailen en bellen met KPN niet bereikte, lukte direct met publicatie op Klachtenkompas: KPN reageerde en bevestigde geen toestel onder Symbian te kunnen leveren. Op mijn verzoek is mij daarop een redelijk voorstel gedaan voor een iPhone 5, waarbij rekening wordt gehouden met zowel abonnementskosten als een vergoeding voor de periode dat ik niet de beschikking had over een goedwerkend toestel. Het wachten is nu op de pas medio december 2013 weer leverbare iPhone 5.
    S H Nolf
    Afgelopen woensdag ontving ik m’n nieuwe iPhone 5, gelukkig veel sneller dan verwacht. Daarmee is mijn klacht naar tevredenheid afgehandeld. Het blijft echter spijtig dat KPN mijn klacht pas in behandeling nam nadat ik via Klachtenkompas de publiciteit zocht.

S H Nolf

Ook een klacht indienen over KPN?