Klacht KPN: Directe overstap van glasvezel naar glasvezel onmogelijk!

A. Vingerling

Ik heb een glasvezelabonnement van Vodafone en wil overstappen naar een glasvezelabonnement van KPN. In het verleden heb ik dat al eens gedaan van ADSL naar ADSL. Dat was destijds geen probleem. Echter, met glasvezel lukt dat niet!
Het gaat als volgt: 1) Je moet het abonnement opzeggen, 2) na de einddatum van het contract wordt de glasvezel vrijgegeven, 3) je sluit een nieuw contract af bij de nieuwe provider. 4) je kunt weer bellen, tv kijken en internetten. Maar... tussen stap 2 en stap 4 kan wel 4 tot 6 weken zitten. Dus: 6 weken níét bellen, géén tv kijken en níét internetten.
Te gek voor woorden, maar de netbeheerder van het glasvezelnet KPN weigert de procedure zo aan te passen, dat een overstap binnen één dag geregeld is (zoals bij ADSL).
Ondanks vele klachten hierover doet KPN niets en doet de overheid ook niets!
Hierdoor loop ik een mooie aanbieding van Breedbandwinkel mis. Bedankt KPN!

Het moet natuurlijk net zo kunnen als bij ADSL al jaren het geval is: in één dag overstappen van de ene naar de andere provider van glasvezeldiensten. Zodat je hooguit enkele uren zonder verbinding zit.

KPN
    Geachte heer/mevrouw Vingerling,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
    A. Vingerling
    Vandaag (12 nov) gebeld door een mevrouw van KPN. Uit navraag door haar bij de technische dienst van KPN blijkt dat snelle (binnen 1 dag) overgang niet mogelijk is. Het duurt enkele weken dat je geen beschikking hebt over tel/tv/internet.
    M.a.w. er gebeurt niets.
    KPN
    Geachte heer/mevrouw Vingerling, Uw vraag heeft betrekking op het gevoerde beleid van KPN, dit is u inmiddels duidelijk gemaakt.Uw reactie is voor kennisgeving aangenomen.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
    A. Vingerling
    Het laatste antwoord geeft precies aan waar ik me als consument aan erger: de arrogantie van de macht. Hoog tijd dat de overheid/afm ingrijpt en de burger/consument in bescherming neemt tegen dit soort machtsdenken van bijna monopolisten!Laten we het hiermee maar afsluiten.
    A. Vingerling
    Als consument(tje) stel je niks voor, dat is duidelijk. Waarom grijpt de overheid/afm dan niet eerder in?

A. Vingerling

Ook een klacht indienen over KPN?