Klacht KPN: Door mijn digitenne aansluiting word ik beperkt in de ontvangst van radio/t.v.

Embe

Op 25 oktober jl. heeft KPN haar werkzaamheden in mijn straat afgerond middels het plaatsen of ombouwen van de bestaande straatkast. Deze kast werd verbonden met glasvezelkabels aan de wijkcentrale. Dit zou meer bandbreedte opleveren waardoor mijn verbinding beter zou worden. Bij navraag blijkt echter dat ik hier niet van kan profiteren en veroordeeld blijf tot 2 Arris decoders en 1 digitenne. Ik zou graag deze digitenne veranderd willen zien in een 3e Arris decoder. Digitenne geeft veel beperkingen en is storingsgevoelig. De Xperiabox V10 heeft wel 3 aansluitingen voor T.V. Tevens wordt er in het contract gesproken dat het een en ander uit te breiden is met 5 ontvangers.

Ik wil een fatsoenlijke aansluiting voor 2 t.v's en 1 radio middels 3 Arris ontvangers in plaats van 2 Arris en 1 Digitenne.

KPN
    Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Wij hebben uw klacht in goede orde ontvangen en zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen om de klacht verder af te handelen.

KPN Webcare
    Embe
    toen wij zo'n 3½ jaar geleden in dit nieuw gebouwde huis kwamen wonen hadden we niet de mogelijkheid om 2 T.V.-s en 1 radio via decoders te installeren. Deze apparaten staan nooit tegelijkertijd aan. Toch moesten we, na tussenkomst van het Experteam, accepteren dat 1 van de T.V.-s een Digitenne aansluiting kreeg. Als de rest van de wijk gebouwd zou gaan worden dan worden wij ook meegenomen en krijgen we een goede ontvangst. Met de bouw van de nieuwe wijk is ondertussen een aanvang gemaakt. Ik was daarom blij dat ik bericht kreeg van KPN dat er gewerkt gaat worden aan de VDSL aansluitingen in mijn straat. Eindelijk van die storende Digitenne af en zenders welke mij aanspreken. Mijn blijdschap werd groter toen ik de informatie doorlas welke via de post op mijn adres was bezorgd. Enkele kreten hieruit: iedereen toegang tot nieuw netwerk en mogelijkheden; sneller en stabieler netwerk; met z'n allen tegelijk en zonder haperingen gamen, films en muziek streamen, interactieve TV kijken, facebooken, facetimen en nog veel meer, de mogelijkheden zijn talloos. Tevens wordt er in het contract/abonnement gesproken van uitbreiding met 5 ontvangers. Ben ik dan zo'n exclusief geval dat ik van al het hiervoor geschreven fraais uitgezonderd wordt? Dat kan toch niet waar zijn! Het zou KPN sieren als ze kijken naar wat wèl kan en niet naar de on-mogelijkheden.
    Embe
    Toch nog even proberen de huidige situatie in mijn woning uit te leggen m.b.t. de aansluitingen.
    In 1 kamer heb ik een Interactieve t.v. ontvanger (Arris) aangesloten op mijn T.V. Hierop zijn allerlei zaken te zien (o.a. YouTube, Netflix etc) waar ik geen gebruik van maak.
    In 1 andere kamer heb ik een T.V. aangesloten op de digitenne. Ik hoef hier niet persé een Interactieve ontvanger voor maar wel eentje waar ik alle zenders mee kan ontvangen.
    In mijn woonkamer heb ik een Interactieve ontvanger (Arris) aangesloten op mijn radio.
    Digitenne aansluiten op mijn radio geeft een zéér beperkt aantal zenders. Als ik de Arris van mijn radio afhaal en aansluit op mijn 2e T.V. heb ik daar een goede ontvangst. Maar dan zit ik met een slechte ontvangst van mijn radio.Is dáár dan iets aan te doen?
    U ziet het, het gebruik van mijn T.V.'s is minimaal en films of muziek downloaden via mijn P.C. doe ik niet.

Embe
het probleem zelf is niet opgelost. KPN reageert niet op mijn mail naar het zoeken van een andere mogelijkheid zoals bijvoorbeeld een andere aansluiting van mijn radio zodat ik 1 decoder weer kan gebruiken voor mijn 2e T.V. Ik meende nog in overleg te zijn met KPN maar heel hautain sluit KPN eenzijdig de klacht. Ik had toch wel een meer klantgerichter reactie verwacht. KPN wil wel de lijnsnelheden wijzigen. Dat moet ik dan via facebook en/of tweeter regelen. Waarom niet gewoon via dit medium?

Ook een klacht indienen over ?