Opgelost door KPN: DRAADLOOS PRINTEN/AIRPRINT WERKT NIET BIJ DE KPN EXPERIABOX V9

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 102029
Gebruiker
Massri
Datum
5 reacties

Details

De klacht

Apple diensten zoals AirPrint (Bonjour) werkt niet met de Experiabox V9. Ik zit nu twee weken bij KPN Glasvezel en was hiervoor klant bij UPC. Bij UPC had ik dit vervelende probleem niet.

Met mijn Windows 8 laptop kan ik wel draadloos printen, maar met mijn Apple-apparatuur niet. De printer is rechtstreeks aangesloten op de Experiabox met een ethernetkabel. Het hele KPN-forum staat vol met de klachten over draadloos printen met Apple-apparatuur. Echt heel apart dat KPN hier niets mee lijkt te doen, terwijl de helft van NL rondloopt met Apple. Volgens leden van het KPN-forum is dit een probleem bij de Experiaboxen zowel van het type V8 als V9.
Hetzelfde probleem heb ik hier aangetroffen en is verholpen door KPN: https://www.klachtenkompas.nl/kpn/airprint-werkt-niet-bij-de-kpn-experiabox-v9

De klant geeft hierbij aan dat het probleem is opgelost door een nieuw stukje software. Ik ben benieuwd of afdeling CMT dit ook zsm voor mij kan doen.

Met vriendelijke groet,

Massri

De oplossing

Aanpassing software, zodat Bonjour/Airprint werkt

5 reacties

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Massri,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
  2. Auteur
    Massri
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,Tot op heden ben ik niet teruggebeld. Kunt u een indicatie geven wanneer dit zal gebeuren?Met vriendelijke groet,Massri
  3. Auteur
    Massri
    Datum
    Vandaag teruggebeld door een medewerkster van KPN. Ze gaf aan dat er andere software op de modem is geplaatst. Dit is inderdaad het geval als ik inlog op 192.168.2.254. De volgende versie staat er nu op:
    Model H368N
    Serial Number ************
    Hardware Version V1.02
    Software Version V1.01.00T09.8
    Boot Loader Version V1.01.02Het werkt nu! Helemaal top! Ik kan nu dus gewoon gebruik maken van AirPrint via mijn iPhone en printer vanaf m'n MacBook!
  4. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer Massri,Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen?Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
  5. Auteur
    Massri
    Datum
    Het probleem is afgehandeld. Zie bovenstaande reactie. Dank jullie wel.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Massri
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen