Klacht KPN: Dreiging tot blokkering telefoon

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 69907
Gebruiker
jengel
Datum
6 reacties

Details

De klacht

KPN telecom stuurt facturen met acceptgirokaart, terwijl KPN internet facturen stuurt zonder acceptgirokaart. De kosten voor de door mij - niet gebruikte - acceptgirokaart à € 1, 25 worden door op de te betalen factuur in mindering gebracht. Door deze actie dreigt KPN mijn telefoonaansluiting te blokkeren.
In de Algemene Voorwaarden is niets opgenomen over een dergelijke actie, volgens een eerder gevoerde klacht tegen KPN. Blokkering geschiedde in het verleden ten onrechte.
Nu wil KPN wederom de aansluiting blokkeren.

De oplossing

Betaling van factuur (minus kosten voor acceptgirokaart) is naar mijn mening rechtsgeldig.

6 reacties

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Engel,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
  2. Auteur
    jengel
    Datum
    Bij het opnemen van contact worden afgeschermde telefoonnummers niet beantwoord i.c. opgenomen.
  3. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer Engel,Uw reactie heeft betrekking op het gevoerde beleid van KPN, dit is u inmiddels duidelijk gemaakt.Uw reactie is voor kennisgeving aangenomen.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
  4. Auteur
    jengel
    Datum
    Het beleid is niet overeenkomstig de Algemene Voorwaarden en derhalve persisteer ik bij mijn ingediende klacht. Het gebruik van machtsmiddelen (blokkering aansluiting) is strijdig met een eerder gepubliceerd advies van de Geschillencommissie.
  5. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer Engel,KPN blijft bij haar standpunt.Uw reactie is voor kennisgeving aangenomen. Met vriendelijke groet, KPN Klantenreacties CMT
  6. Auteur
    jengel
    Datum
    KPN blijft halsstarrig in hun standpunt en negeert hiermede het bindend advies van de Geschillencommissie Telecom.
    Afsluiting van de telefoonaansluiting is een onrechtmatige daad als de nota - voor abonnement en gebruikskosten - betaald is.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
jengel
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen