Klacht KPN: Dubbele abonnementskosten bij verlenging

Klachtnummer
# 40864
Gebruiker
p_riscilla
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Op 15 oktober heb ik mijn abonnement verlengd. Mijn oude abonnment kostte rond de 38 euro p.m en mijn nieuwe zou 41 euro -10 euro korting= 31 euro per maand kosten.

Omdat ik 15 oktober ben overgestapt en dit halverwege de maand is heeft HI mij dubbele kosten opgelegd met volgend verhaal: je nieuwe abbo loopt van 15 okt tot 15 nov. De kosten die je tot 15 okt gemaakt hebt met je oude abbo komen daar nog bij. Deze worden doorberekend.

Dit is naar mijn idee vreemd. Bij verlenging ga je ervan uit dat je oude abbo stop gezet is. Naar mijn idee hoor je dan de kosten tot 15 okt van je oude abbo te betalen en na 15 okt de kosten van je nieuwe. Kortom: 38/2 + 31/2 = 34,50 aan kosten voor de maand oktober. In plaats daarvan heb ik van HI een rekening van 73,80 euro gekregen, bijna 40 euro meer!

Ik vind het niet eerlijk naar consumenten toe dat de kosten worden doorberekend ipv verrekend en dien bij deze hiervoor een klacht in.

De oplossing

Zou graag het teveel betaalde bedrag terug krijgen, aangezien ik niet vind dat er doorberekend mag worden. Ben hier immers ook niet op gewezen door de verkoper. Anders had ik wellicht wel gewacht tot het eind van de maand met mijn verlenging. Graag ontvang ik dus 73,80-34,50=39,30 euro terug van HI.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

KPN is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

0 reacties

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen