Klacht KPN: Eigen risico in rekening gebracht voor garantie reparatie

Klachtnummer
# 162060
Gebruiker
NJHuizinga
Datum
2 reacties

Details

De klacht

8 maanden geleden een klacht ingediend over een telefoonreparatie referentienummer op klachtencompas is # 114636.

Vandaag, 8 maanden na mijn klacht over KPN zag ik tot mijn verbazing dat er een eigen risico in rekening is gebracht voor een reparatie die onder de garantie had moeten vallen.

ik heb dit destijds in de KPN winkel meerdere malen vermeld dat het toestel zonder aanleiding kapot is gegaan. (niet gevallen, geen stootschade). naar mijn idee bleven ze er al verdacht stil over achter de balie.

mijn telefoon is toen meerdere malen opgestuurd naar teleplan en tot 2 keer aan toe met een loszittend beeldscherm aan mij terug gegeven.

hierna ben ik gebeld door Linda Koolen van KPN klantreacties en ik heb toen eindelijk een nieuw toestel gekregen.

Ik vind het feit dat ik een eigen risico moet betalen voor een garantiereparatie die tot 2 keer aan toe fout is gegaan niet kunnen.

De oplossing

Ik wil het eigen risico niet betalen omdat mijn toestel binnen de garantie is stukgegaan.

ik heb welliswaar een verzekering afgesloten mocht ik het toestel laten vallen of iets dergelijks. als dit het geval was dan had ik niet moeilijk gedaan over het eigen risico.
het feit dat ik het in de winkel meerdere malen heb gezegd dat het toestel spontaan stuk is gegaan en het dus een garantie betreft is niets mee gedaan. er is gewoon klakkeloos gekeken of ik verzekerd ben en dus maar via de verzekering geregeld.

2 reacties

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte mevrouw Huizinga,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  2. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte mevrouw Huizinga,

    Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen?

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen