Opgelost door KPN: Extra kosten door ongevraagd VIP games weekly abonnement

Fam.H

Onze zoon van 12 had ineens 'extra data kosten' buiten zijn bundel. Hij heeft een databundel van 10GB en had pas 480mb verbruikt. Klantenservice van KPN gebeld maar zij konden mij niet vertellen waardoor dit kwam, alleen dat er inderdaad €5 extra betaald moest worden. Ik zei dat ik bang was dat de 'extra kosten' verder zouden oplopen, 'dat is mogelijk', zei de medewerker, maar daar kon hij niets aan doen. Ik heb via pay-info achterhaald dat onze zoon geabonneerd was op een betaalde internetdienst, genaamd: VIP games weekly. Dit abonnement kost €5 per week en wordt betaald via de telefoonrekening. Onze zoon weet niet wat dit is en op de tijd van activatie (maandag om 14.08 uur) zat hij gewoon op school. Ik vind het ook heel raar dat zomaar geabonneerd kan zijn op een betaalde dienst, zonder dat je er uitdrukkelijk toestemming voor gegeven hebt!
Ik heb het abonnement inmiddels opgezegd via pay-info, maar ben bang voor herhaling en onverwacht hoge telefoonkosten in de toekomst.

Geld in mindering gebracht op rekening. En mogelijkheid tot bescherming hiertegen. Via Pay-info kun je je abonnement ook blokkeren voor betaalde sms diensten, ik zou graag willen dat dit ook mogelijk is voor betaalde internet diensten. Helemaal als het abonnement gebruikt wordt door een minderjarige!
Geld in mindering gebracht op volgende rekening.

KPN
    Geachte mevrouw Munier,

KPN Klantenreacties CMT
    Fam.H
    Ok, ik wacht het af!
    KPN
    Geachte mevrouw Munier,

KPN Klantenreacties CMT

Ook een klacht indienen over KPN?