Opgelost door KPN: Extra kosten door ongevraagd VIP games weekly abonnement

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 136927
Gebruiker
Fam.H
Datum
3 reacties

Details

Klacht

Onze zoon van 12 had ineens 'extra data kosten' buiten zijn bundel. Hij heeft een databundel van 10GB en had pas 480mb verbruikt. Klantenservice van KPN gebeld maar zij konden mij niet vertellen waardoor dit kwam, alleen dat er inderdaad €5 extra betaald moest worden. Ik zei dat ik bang was dat de 'extra kosten' verder zouden oplopen, 'dat is mogelijk', zei de medewerker, maar daar kon hij niets aan doen. Ik heb via pay-info achterhaald dat onze zoon geabonneerd was op een betaalde internetdienst, genaamd: VIP games weekly. Dit abonnement kost €5 per week en wordt betaald via de telefoonrekening. Onze zoon weet niet wat dit is en op de tijd van activatie (maandag om 14.08 uur) zat hij gewoon op school. Ik vind het ook heel raar dat zomaar geabonneerd kan zijn op een betaalde dienst, zonder dat je er uitdrukkelijk toestemming voor gegeven hebt!
Ik heb het abonnement inmiddels opgezegd via pay-info, maar ben bang voor herhaling en onverwacht hoge telefoonkosten in de toekomst.

Gewenste oplossing

Geld in mindering gebracht op rekening. En mogelijkheid tot bescherming hiertegen. Via Pay-info kun je je abonnement ook blokkeren voor betaalde sms diensten, ik zou graag willen dat dit ook mogelijk is voor betaalde internet diensten. Helemaal als het abonnement gebruikt wordt door een minderjarige!
Geboden oplossing
Geld in mindering gebracht op volgende rekening.
Status
opgelost
Beoordeling
happy

3 reacties

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte mevrouw Munier,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  2. Auteur
    Fam.H
    Datum
    Ok, ik wacht het af!
  3. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte mevrouw Munier,

    Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen?

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen