Klacht KPN: Extreem dure rekening mobiel internet in Turkije

Klachtnummer
# 39153
Gebruiker
Bloemen maken vrolijk
Datum
2 reacties

Details

Klacht

Hallo lezer(es),
Wij hebben een mobiele telefoon op mijn naam, maar de rekening wordt afgeschreven van mijn zoon zijn rekening . Hij had een mobiel pakket Europa, maar Turkije is geen Europa. Vorige maand was zijn rekening ook al tegen de EUR 300,00. Ik heb gebeld, bleek internet verbruikt in Turkije te zijn. Dat was dan waarschijnlijk van een paar minuten want deze maand werd er EUR 5.853,25 van zijn rekening afgeschreven en weer gestorneerd. Mijn zoon was gebeld en durfde dit niet eens te zeggen, Er was gezegd dat er een rekening van EUR 4.800,00 euro zou komen. Blijkt nog + EUR 1000,00 BTW. Ik heb gebeld mijn zoon heeft wel "ok" ingedrukt toen er gemeld werd dat hij zou gaan betalen voor internet, dat is niet slim. Ik maak toch bezwaar, waarom wordt er geen uurtarief van +/- EUR 1.500,00 bij gemeld? Dit is buitenproportioneel voor 4 uur. Graag coulance.

Gewenste oplossing

Omdat er niet duidelijk wordt aangegeven "Let op! U bevindt zich in Turkije waarbij de uurtarieven voor mobiel internet kunnen oplopen tot EUR 1.500,00 of misschien zelfs nog wel hoger. Voor bescherming toekomstige klanten s.v.p. betere duidelijkheid in de automatische boodschappen (bewustwording) met afschrikkende uurtarieven, onze rekening is een goed voorbeeld. Voor onszelf vraag ik een heel grote handreiking in deze rekening. Het gaat hier om al mijn zoons spaargeld, hij heeft zelfs van ons nog een paar honderd nodig en was net voor een huis aan het sparen. Opdat wij weer fijn klant bij u kunnen blijven. Met vriendelijke groet, Mevrouw Karregat

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

KPN is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

2 reacties

  1. Auteur
    Bloemen maken vrolijk
    Datum
    Dat zou ik fijn vinden maar wel graag bellen naar mijn mobiele nummer, niet mijn andere nummer waar het nu over gaat.
  2. Auteur
    Bloemen maken vrolijk
    Datum
    Er is mij gevraagd of ik tevreden ben, eigenlijk moet ik op de ja knop drukken. KPN heeft mijn klacht echt wel gehoord en is mij in eerste instantie 1/5e deel tegemoet gekomen in de hoge rekening. Zij hebben zelfs mijn klacht nog op een andere afdeling neergelegd waardoor wij nog maar de helft van de rekening over hebben. Ik zou toch willen dat dit nooit meer gebeurd. Graag na de ja knop een blokkade inbouwen op EUR 500 of nog minder. Ik wacht op een onderbouwd antwoord.

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen