Klacht KPN: Fishing SMS diensten

Klachtnummer
# 183951
Gebruiker
Willem
Datum
5 reacties

Details

De klacht

KPN schrijft van vele Nederlanders geld van hun rekeningen voor schimmige SMS diensten die via fishing activiteiten betrachten op je telefoon binnen te komen. Daarnaast gaan zij willekeurig, zakelijk en privé, om met de klachten betreffende deze criminele activiteiten. Bij zakelijk KPN worden alle geïncasseerde gelden gecrediteerd en er een onderzoek ingesteld. Bij KPN privé houden ze de klanten net zo lang aan het lijntje totdat ze opgeven te reageren. Dit terwijl zij verplicht zijn gevraagde informatie volgens de gedragscode aan te leveren. Hierbij geen onderzoek, afpoeieren met twee maanden crediteren en totaal niet voldoen aan de gedragscode. Klantbelang centraal komt in het woordenboek van KPN Prive niet voor. Zeer teleurstellend om te ervaren dat in geen van de briefwisselingen inhoudelijk wordt gereageerd. tevens zeer teleurstellend dat KPN geld van rekeningen kan incasseren zonder daar verantwoording af te willen leggen.

De oplossing

Restitutie van alle onterecht geïncasseerde gelden en een inhoudelijk antwoord op de gestelde vragen met betrekking tot de gedragscode waar KPN aan moet voldoen.

5 reacties

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer Los,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  2. Auteur
    Willem
    Datum
    Nog niets vernomen. Zoals inmiddels gewend bij de KPN. Triest.
  3. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer Los,

    In verband met de behandeling van deze klacht heeft de behandelaar diverse keren geprobeerd u telefonisch te bereiken. Dit is helaas niet gelukt. Ook is de voicemail ingesproken.
    U kunt de behandelaar van deze reactie zelf rechtstreeks telefonisch bereiken via telefoonnummer 070-343 23 35.


    Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten tot uw behandelaar of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT

  4. Auteur
    Willem
    Datum
    Ik heb contact gehad met de KPN. Ik heb de klacht besproken en morgen krijg ik terugkoppeling.
  5. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer Los,

    De behandelaar van deze reactie zal binnenkort weer contact met u opnemen. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten tot uw behandelaar of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen