Opgelost door KPN: Foutieve informatie/voorlichting bij afsluiten leasecontract

Hallo,
Op 28 december 2012 heb ik mijn abonnement verlengt bij Hi. Op dat moment was het enkel mogelijk om een leasecontract af te sluiten, ik heb direct aangegeven dat ik een normaal abonnement wou. Echter was dit niet mogelijk en ook bij andere providers was dit volgens Hi niet mogelijk, omdat wanneer mijn contract ten einde liep, alle providers enkel nog leasecontracten zouden aanbieden. Ik ben hier dus met tegenzin mee akkoord gegaan. Ik heb aangegeven duidelijkheid te willen over het overnemen van mijn toestel aan het einde van mijn contract. Dit zou max. een paar tientjes kosten, zeker niet meer dan 50 euro. Ik heb 2 jaar lang hoge abonnementskosten betaald voor een simpel abonnementje van 500mb internet. Ik kan nu mijn abonnement verlengen en kreeg in een Hi winkel te horen dat het overnemen van mijn toestel 169 euro kost. Dit is echter niet waar ik akkoord mee ben gegaan, maar krijg van de manager in de Hi winkel te horen dat ik 'nou eenmaal zelf getekend heb'

Graag zie ik een overnamebedrag van mijn telefoon van max 50 euro. Ook zou ik graag een extra korting zien op mijn nieuwe abonnement wanneer ik verleng (Hi geeft aan dat dit de mogelijkheid is dat je 6 maanden voor het einde van het contract kunt verlengen). Ik begrijp niet dat er geen extra korting is voor een klant als ik, die nooit gebruik heeft gemaakt van de smartcare die er verplicht bij heeft gezeten. Ik heb altijd erg goed op mijn toestel gepast, waardoor hij nog in een zeer goede conditie verkeert. Maar in de winkel kreeg ik te horen dat ik hem gewoon op de grond mocht gooien, want hij hoefde alleen maar te kunnen bellen. Het maakte hun niet uit dat ik er zuinig mee was omgegaan. Wanneer al deze oplossingen niet mogelijk zijn, zie ik graag een manier mijn contract nu te beëindigen, zonder afkoopkosten. Want dan kan ik ook geen gebruik maken van het verlengen, wat als compensatie geldt voor de leasecontracten.

Tessa
    KPN heeft contact met mij opgenomen en de klacht naar tevredenheid afgehandeld. Hier ben ik ook vriendelijk te woord gestaan en ben geheel tevreden. Helaas kan ik dit echter niet zeggen van Hi. Ook daar had ik een klacht lopen, maar kreeg blijvend te horen dat er niks mogelijk was. Ook werd er toen nog achteraan vermeld hoe snel bedragen betaald moesten en welke boetes hieraan zaten. Erg teleurgesteld dus. Maar voor KPN mijn complimenten. Wel verrassend binnen 1 bedrijf...

Tessa

Ook een klacht indienen over KPN?