Opgelost door KPN: Gamifive service dienst aangesmeerd tegen wil, KPN werkt niet mee aan oplossing

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 32201
Gebruiker
Twan
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Tot mijn verbazing is er een abonnement afgesloten op een gamifive spelletjesdienst.
Kosten 3,5 per week.

Mijn dochter speelde lep's world2 en klikte op een reclame banner.
Ze heeft mijn wachtwoorden niet en ze kan niet zelf een sms versturen, dus veilig want ze kan dan niets bevestigen,dacht ik altijd.
Fout! Blijkbaar kun je toch iets afsluiten zonder uitdrukkelijke toestemming.

Dus ik gelijk kpn gebeld om te zeggen dat ik dat niet wil. Ik werd niet geholpen want ik moest dat met de spelletjesdienst opnemen. Vreemd, immers houden zij geld in van mijn rekening. Uiteindelijk heeft de medewerker de telefoon opgegooid! Ik dacht dat KPN van de service was.

Via payinfo.nl, een link die in de bevestigings sms zat, las ik dat ik bij klachten wel degelijk bij KPN moet zijn. Maar die helpen je niet verder.

Dan maar naar klachtenkompas

De oplossing

De dienst heb ik zelf gestopt via payinfo.nl

Maar de kosten voor die week worden vermoedelijk gewoon ingehouden, ook al heb ik binnen het uur het abonnement uitgezet. Ik wil dat dit wordt teruggedraaid en dat dit soort praktijken niet meer kunnen gebeuren.

4 reacties

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer Pillen,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
  2. Auteur
    Twan
    Datum
    Ik wacht uw contact moment af. Tot op heden heb ik nog niets gehoord.
  3. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer Pillen,Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen?Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
  4. Auteur
    Twan
    Datum
    Hoewel KPN netjes de kosten aan mij vergoed wordt het probleem zelf niet ect aangepakt. Namelijk de instantie aanpakken die dit heeft gedaan (gamifive). KPN compenseert mij, maar betaald gamifive gewoon de rekening. Want voor 2.50 euro kunnen ze beter betalen dan het echt oplossen. Dat laatste vind ik jammer omdat andere klanten er nu nog steeds last van kunnen krijgen.Dus ik ben deels tevreden met de oplossing

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Twan
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen